Det var en fantastiskt massa bra svar du fått i denna tråd.... utom den då som tyckte att du skulle gräva upp den gula snön och hälla den i din grannes brevlåda!
Men jag tycker nog att det finns en vinkel på problemet som löser det mesta av dina bekymmer med grannen - han har ju rätt!!! Jag har haft många hundar, och tänker nog skaffa en till vad det lider, och jag skulle aldrig i h-e låta min hund pissa ner min uteplats! Det kommer att lukta i vår! Du kommer inte att vilja lägga dig ner på marken där senare när solen ligger på i sommar därför att du vet att det är en pissoar! Får du främmande med små barn som kryper omkring där....... ohhhhh, my god! Och det måste ju se fär gräsligt ut där även sett ur dina ögon!!!!
Nä, skapa goda regler för din hund så att den vet att den INTE ska pissa där - det du lär den nu sitter i när den är vuxen och att försöka lära om din hund senare är inte lätt. Så, gå ut med din hund litet oftare så du hinner till en plats där du också senare ska rasta din hund. Och skulle det vara "skit"- bråttom så ska du bära bort valpen till rätt ställe, då har den lättare att hålla sig.
Nä, pissoar på uteplatsen är nog inte till för valpens skull utan gynnar bara en hundägares egen lathet och lat, det är det minsta man får vara om man ska få en trivsam hund.
Detta var några tips från en gammal Coach!
Och du, jag hoppas du går valpkurs - det är den viktigaste kursen!
Hoppas allt går bra och ge din granne en vink om att han har rätt så kanske han ställer upp som hundvakt när du behöver hjälp!
Mvh Björn