3489
Sök

Stereon slocknar när lycktorna slås på & när volymen höjs.

4 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Tjenare! Min ny införskaffade bil stereo slocknar när jag vrider upp volymen till volym 18+ och när jag slår på lycktorna så vad kan felet va?.

Så här gjorde jag när jag installerade den.

1. Jag tog ur Kassett Spelarn Som va i Original.

2. Jag knipsade kablarna och satt på nya fräscha kabel skor osv.

3. Jag satt i CD spelarn som jag fått av en vän.

4. Nu startar jag upp bilen.

5. Vrider upp volymen till 18

6.  Stereon Slocknar.

7. Jag tar ut stereon och kollar kablarna och jorden men inget hade hoppat ur, så -->

8. Jag startar upp stereon igen och vrider hastigt ner volymen så att stereon inte ska slockna ännu en gång.

9. Startar upp stereon ännu en gång & trycker igång lycktorna och då slocknade stereon igen.

10. Så Jag tar ett par varv på stan för att bilen ska bli varm & likaså stereon för kall elektronik kan ju bråka.

11. Så nu är bilen & stereon varm så jag ger mig på ett nytt försök att starta upp stereon med lycktorna på men inget svar så jag stängde av lycktorna och körde med stereon på hela vägen hem med volym 17 på.

Så nu hoppas jag att ni förstår på ett ungefär hur jag menar och kanske till och med vet vad felet kan va.

(Förklarade jag detta helt obegripligt så är de bara att säga till så ska jag försöka förklara de bättre.)
---------------------
Mvh. Mohman!

4 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Kan de va att Generatorn är för liten och inte ger tillräckligt med ström för stereon?.

edit: Om jag drar plus,minus & jord direkt från batteriet till stereon tror ni att de kan funka då?
Senast redigerat av mohman (17 mars 2010)

445 Inlägg
17 mars 2010
mohman skrev:
Kan de va att Generatorn är för liten och inte ger tillräckligt med ström för stereon?.

edit: Om jag drar plus,minus & jord direkt från batteriet till stereon tror ni att de kan funka då?

jag tror att generatorn har något med detta och göra. eller så kopplar du en sladd till plus på batteriet och som går till din plus från på cdspelaren. som du måste sätta säkring på självklart! om inte detta hjälper så kolla alla ansutningar till generatorn  byt även kolen om dom är dåliga. kolla så att din jord sitter fast ordentligt tex vid bälteshållaren.

//mvh

21 761 Inlägg
17 mars 2010
Eftersom det bara gäller en stereo så borde det inte ha med generatorn eller batteriet att göra, i så fall skulle inte startmotorn orka snurra igång vid start. Min gissning är att någon kabel ändå får dålig kontakt. smile

445 Inlägg
17 mars 2010
Swedenrockers skrev:
Du har jordat i belysningskabeln låter det som. Vad är det för bil?

de låter mest logiskt faktist:P

107 Inlägg
19 mars 2010
hade så i min golf. fick löda om vid tändnigslåset, för remoten och lyktor går på samma kabel. Koppla konstant plus på remoten också så länge, det ska fungera

Sök