Tror att besiktningsgubbarna kan bli lite griniga eftersom dom inte kan få på avgasslangen när du ska besikta
(Men det kan du väl inte få nån anm på.)
det är inte alla stationer som har sånna slangar. här i lund har dom pinnar eller vad man ska säga som dom sticker in i röret. så är där trär dom inte på slangen
Nej, men det finns ju de som har slangar inne på stationerna, när de har bilarna inomhus så att man inte ska gasas ihjäl. Jag vet att det inte är så i Lund (på Gastelyckan i alla fall, men Gunnesbo har sådana).
Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
30 cm efter sista öppningsbara fönster och det får inte vara på höger sida, sa dom när polarn ringde och kolla, bilen gick igenom bes. kan va ett tips att bygga nån adapder så dom får på slangen om dom skulle vara kinkiga med det
Tror att besiktningsgubbarna kan bli lite griniga eftersom dom inte kan få på avgasslangen när du ska besikta
det är inte alla stationer som har sånna slangar. här i lund har dom pinnar eller vad man ska säga som dom sticker in i röret. så är där trär dom inte på slangen
Nej, men det finns ju de som har slangar inne på stationerna, när de har bilarna inomhus så att man inte ska gasas ihjäl. Jag vet att det inte är så i Lund (på Gastelyckan i alla fall, men Gunnesbo har sådana).
den på gastelyckan finns inte längre. men du har rätt, dom hade sånna feta slangar där
Det är godkänt. Det får mynna ut bakom bak hjulet, men inte framför. Besiktningsmannen kan bli tjurig för han inte får på sin slang i hallen, men det är lagligt alla fall.
Beror väl på hur gammal anläggningen är. Där jag bor har dom inte någon gammalmodig slang som hänger. Vet inte om dom bara lägger ett instrument mot avgaserna så räknar det ut allt.
När jag gjorde avgastestet på skylinen senast så stoppade dom in mätpinnen som dom hade utomhus, med klämma och allt, in i mitt slutrör (5" ) Var inga problem.. Så att göra avgastestet lär inte vara några problem på bes!
I värsta fall är det väl en smal sak att ha en skarv precis innan slutröret där man kan bulta på ett slutrör som går typ rakt ner bakåt bara?