2442
Sök

Vad säger besiktningen om detta?

925 Inlägg
31 mars 2009
det e godkänt den den får sticka ut 5 cm

Feel The Difference

Leg. Spådam
816 Inlägg
31 mars 2009
peter_1976 skrev:
msjuan skrev:
Tror att besiktningsgubbarna kan bli lite griniga eftersom dom inte kan få på avgasslangen när du ska besikta smile 

(Men det kan du väl inte få nån anm på.)

det är inte alla stationer som har sånna slangar.
här i lund har dom pinnar eller vad man ska säga som dom sticker in i röret. så är där trär dom inte på slangen

Nej, men det finns ju de som har slangar inne på stationerna, när de har bilarna inomhus så att man inte ska gasas ihjäl. Jag vet att det inte är så i Lund (på Gastelyckan i alla fall, men Gunnesbo har sådana).

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

242 Inlägg
1 april 2009
30 cm efter sista öppningsbara fönster och det får inte vara på höger sida, sa dom när polarn ringde och kolla, bilen gick igenom bes. kan va ett tips att bygga nån adapder så dom får på slangen om dom skulle vara kinkiga med det smile

2 201 Inlägg
1 april 2009
Merclone skrev:
peter_1976 skrev:
msjuan skrev:
Tror att besiktningsgubbarna kan bli lite griniga eftersom dom inte kan få på avgasslangen när du ska besikta smile 

det är inte alla stationer som har sånna slangar.
här i lund har dom pinnar eller vad man ska säga som dom sticker in i röret. så är där trär dom inte på slangen

Nej, men det finns ju de som har slangar inne på stationerna, när de har bilarna inomhus så att man inte ska gasas ihjäl. Jag vet att det inte är så i Lund (på Gastelyckan i alla fall, men Gunnesbo har sådana).

den på gastelyckan finns inte längre. men du har rätt, dom hade sånna feta slangar där

371 Inlägg
1 april 2009
Du kan i varje fall vara säker på att besiktningsgubbarna kommer skratta gott vid fikabordet åt det där roll

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

12 Inlägg
1 april 2009
Jag trodde enda regeln var att det ska vara bakom bakaxeln...

186 Inlägg
1 april 2009
tänkte nu på besiktning om avgasvärden på en viper SRT-10. den är ju fabriksmonterad på sidorna. samma sak som Civicen och R8 som ni visade smile

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
1 april 2009
msjuan skrev:

Hur blir det då på dom nya Honda civicarna som inte har några utstickande ändrör... nä.. dom har resurser även för det där

Team Insane Racing

184 Inlägg
1 april 2009
Malm3n skrev:
msjuan skrev:

Hur blir det då på dom nya Honda civicarna som inte har några utstickande ändrör... nä.. dom har resurser även för det där

Jag har heller inga utstickande ändrör på min V5. Inga problem hos SBP...

2 011 Inlägg
19 mars 2010
Det är godkänt. Det får mynna ut bakom bak hjulet, men inte framför. Besiktningsmannen kan bli tjurig för han inte får på sin slang i hallen, men det är lagligt alla fall.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Norrlänning
643 Inlägg
20 mars 2010
på gamla 240 var det lagligt att ha det alldeles framför bakhjulen..
och att man inte får ha det på högersidan är inte aktuellt längre.

406 Inlägg
20 mars 2010
msjuan skrev:

Beror väl på hur gammal anläggningen är. Där jag bor har dom inte någon gammalmodig slang som hänger. Vet inte om dom bara lägger ett instrument mot avgaserna så räknar det ut allt.

MvH Glenn Wiberg

4 767 Inlägg
20 mars 2010
När jag gjorde avgastestet på skylinen senast så stoppade dom in mätpinnen som dom hade utomhus, med klämma och allt, in i mitt slutrör (5" big_smile) Var inga problem.. Så att göra avgastestet lär inte vara några problem på bes!

I värsta fall är det väl en smal sak att ha en skarv precis innan slutröret där man kan bulta på ett slutrör som går typ rakt ner bakåt bara? smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök