3519
Sök

Rycker/Hackar när den är varm Golf CL 1,8i

Offroad Racing
3 122 Inlägg
14 januari 2010
Kollat upp lambdasonden så den är hel? (fast även om den var hel innan så är den nog sönder nu när det sotar så)
Senast redigerat av henke_99 (14 januari 2010)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

153 Inlägg
14 januari 2010
Hej! Förmodar att du har förgasar inspr och isf har du flera olika givare runt fg men om du står framför bilen och tittar så har du en givare till höger vid fg en brun kontakt ta isär den och kolla där för det brukar bli oljigt där och då går den dåligt + att den kan gå dyrt

Bingolotto elller !
79 Inlägg
14 januari 2010
http://www.geting.se/image.php/214722-homer-simpson-fat.gif
Senast redigerat av hellrejjser (14 januari 2010)

Emelie Hallberg
829 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Putte318 skrev:
Hej! Förmodar att du har förgasar inspr och isf har du flera olika givare runt fg men om du står framför bilen och tittar så har du en givare till höger vid fg en brun kontakt ta isär den och kolla där för det brukar bli oljigt där och då går den dåligt + att den kan gå dyrt

Det har jag kollat upp och den var oljig, men gjorde rent den och det blev inte skillnad efter det.. dock kontakten till vänster om den var det ett stift som var dåligt. ska kolla igen när jag åker hem i helgen

146 Inlägg
15 januari 2010
Har du kollat kontakten som sitter i ovankant där luftledaren från luftfiltret kommer.
Denna kontakt brukar vara fylld med olja. Här går styrning till insprutaren samt tempgivaren för insugningsluften.
Har du hitta kontakten vid fördelaren?
När du gjort det så se till att ha en diodprovmejsel.
Du kan få en bra instruktion på hur du skall göra.
Kolla på denna länk:
http://www.motorforum.nu/showthread.php?t=12260
Senast redigerat av bearz (15 januari 2010)

Vcds

Emelie Hallberg
829 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Kanske skulle skriva hur det gick med bilen smile Vi bytte lamdasond och den slutade svartröka & dra så enormt med bensin.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
30 januari 2010
Var ju det jag sa... wink

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

473 Inlägg
20 mars 2010
Då bör felet ändå ligga i insprutningen eller om du har förgasarmotor , förgasaren kan flöda över då vräker den in bränsle och du får en ofullständig förbrännig .

473 Inlägg
20 mars 2010
opps jag läste inte sista sidan
gött att den funkar som den ska nu

Sök