Hej! Förmodar att du har förgasar inspr och isf har du flera olika givare runt fg men om du står framför bilen och tittar så har du en givare till höger vid fg en brun kontakt ta isär den och kolla där för det brukar bli oljigt där och då går den dåligt + att den kan gå dyrt
Hej! Förmodar att du har förgasar inspr och isf har du flera olika givare runt fg men om du står framför bilen och tittar så har du en givare till höger vid fg en brun kontakt ta isär den och kolla där för det brukar bli oljigt där och då går den dåligt + att den kan gå dyrt
Det har jag kollat upp och den var oljig, men gjorde rent den och det blev inte skillnad efter det.. dock kontakten till vänster om den var det ett stift som var dåligt. ska kolla igen när jag åker hem i helgen
Har du kollat kontakten som sitter i ovankant där luftledaren från luftfiltret kommer. Denna kontakt brukar vara fylld med olja. Här går styrning till insprutaren samt tempgivaren för insugningsluften. Har du hitta kontakten vid fördelaren? När du gjort det så se till att ha en diodprovmejsel. Du kan få en bra instruktion på hur du skall göra. Kolla på denna länk: http://www.motorforum.nu/showthread.php?t=12260
Då bör felet ändå ligga i insprutningen eller om du har förgasarmotor , förgasaren kan flöda över då vräker den in bränsle och du får en ofullständig förbrännig .