3088
Sök

Hur gör man för att stereon ska fortsätta poppa ?

Street Rebels
71 Inlägg
6 augusti 2005
Trådstartare
Tjenare!

Har funderat på  om man kan få bilstereon till att forsätta poppa när man har tagit ur tändningsnycklarna!

Om det går isåfall hur gör man?

Tack på förhand!
Senast redigerat av Xelion (6 augusti 2005)

Administratör
2 978 Inlägg
6 augusti 2005
kopplar den röda på ständig ström vetty

En kopp av den svarta såsen...

Street Rebels
71 Inlägg
6 augusti 2005
Trådstartare
Okej! Då vet jag! Tack så mycket.

BMW Power
2 362 Inlägg
6 augusti 2005
precis koppla till batteriet.

BMW, bogsering med wire :/

1 634 Inlägg
7 augusti 2005
jupp. Jag drog ny ström från batteriet. Bara att passa sig för att poppa för länge bara när bilen inte e igång. Gjorde den tabben med min gamla bil, satt och ställde in ljudet i bilen, sen började plötsligt takbelysningen försvagas kraftigt där det vart mycket bas, haha, en sån jäkla tur at bilen vart lättstartad. Startmotorn hade inte orkat gå mer än 1-2 sek.

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
7 augusti 2005
andreas_gbg_ skrev:
jupp. Jag drog ny ström från batteriet. Bara att passa sig för att poppa för länge bara när bilen inte e igång. Gjorde den tabben med min gamla bil, satt och ställde in ljudet i bilen, sen började plötsligt takbelysningen försvagas kraftigt där det vart mycket bas, haha, en sån jäkla tur at bilen vart lättstartad. Startmotorn hade inte orkat gå mer än 1-2 sek.

Men det har ju inte direkt med saken att göra att den ligger på tändning/radioläge eller konstantström.
Knappt så att den dra mera ström från batteriet bara för det...

1 634 Inlägg
7 augusti 2005
Tiaz skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Men det har ju inte direkt med saken att göra att den ligger på tändning/radioläge eller konstantström.
Knappt så att den dra mera ström från batteriet bara för det...

Nu hänger jag inte riktigt med. Han ville ju att stereon skulle va igång när han stänger motorn och drar ur nyckeln.  Det är min stereo efter att jag drog ny ström och jord till stereon.

Numera Saab 9-5 Aero -00

4 554 Inlägg
7 augusti 2005
undrar jag en likanande sak.. hur får man spelaren att inte starta om sej när man startar bilen...

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
7 augusti 2005
Minneskabeln till stereon ska kopplas till ständig + och försörjningskabeln är valfri beroende på hur man vill, antingen till radioläge eller tändning. eller ständig + den också!! Det sistnämda om man vill spela när inte nyckeln sitter i...

4 571 Inlägg
9 augusti 2005
GT90 skrev:
Minneskabeln till stereon ska kopplas till ständig + och försörjningskabeln är valfri beroende på hur man vill, antingen till radioläge eller tändning. eller ständig + den också!! Det sistnämda om man vill spela när inte nyckeln sitter i...

minnes kabel?!? är det den som kan strula på min stereo. måste nämligen programera om den varje gång jag har dragit ur nyckeln. har inte orkat brytt mig än,  har den någon "fack betäckning" så man hittar den i kopplings shemat tro?

99 Inlägg
9 augusti 2005
Inte mer än att den ena är beskriven som permanent eller batteriström, samt den andra som accessory, nyckelspänning eller liknande.

Brukar helt enhelt se ut som två olika pluskablar. på MIN stereo har dom färgerna gul för permanent samt röd för minneskabeln, men det bör du ju självklart kolla om det e samma på din innan du eventuellt kopplar in/om något! ;-)
Senast redigerat av novaland (9 augusti 2005)

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

1 634 Inlägg
11 augusti 2005
Izual skrev:
GT90 skrev:

minnes kabel?!? är det den som kan strula på min stereo. måste nämligen programera om den varje gång jag har dragit ur nyckeln. har inte orkat brytt mig än,  har den någon "fack betäckning" så man hittar den i kopplings shemat tro?

Testa att flytta säkringen i stereon ett hack.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök