Såg att ni hade skrivit lite:) så då behöver man inte ändra ngt med oken?
Tja, finns tydligen flera olika typer Porsche Brembo bromsar. Men om de har olika kolvstorlek, så behöver du alltså vända på dem. Det tar inte många minuter.
Okej! ska ta och kika på dom nån dag:) nä precis, är nog inga problem.
kom och tänka på en sak, oken sitter ju vänd bakåt på Porschen och framåt på 850in. Hur ska porsche oken sitta på 850in då??
Sätt dom som dina original-ok sitter, hur dom än sitter så snurrar skivan runt runt runt så om du sätter dom över, udner, höger eller vänster så kommer skivan fortfarande snurra i samma riktning in i oket.
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
kom och tänka på en sak, oken sitter ju vänd bakåt på Porschen och framåt på 850in. Hur ska porsche oken sitta på 850in då??
Sätt dom som dina original-ok sitter, hur dom än sitter så snurrar skivan runt runt runt så om du sätter dom över, udner, höger eller vänster så kommer skivan fortfarande snurra i samma riktning in i oket.
Jo de klart:P oxå är de väl enklast eftersom fästerna är för fram nu:P
Nja, träffade en kille som hade fått på Porschebromsar fram men av ngn anledning så gick det inte bak. Minns dock inte varför. Men är ganska säker på att även bak går att lösa, det handlar nog bara om hur mycket tid och pengar man vill lägga. Hoppas att det ordnar sig!
Okej kan ju stämma. men allt går nog bara om man vill;)
Jag har fixat Big Red på en 850 Turbo -98 och har samliga ritningar om intresse finns. Dock undrar jag om oken med 36-36 är främre turbo-ok då jag på hyllan har 996 turbo liggandes med 42-34. Skivorna var av splittyp med blå pagid, stålspunna bromsslangar runt om samt tvärstag som faktiskt fungerade då den minskade slingertendensen vid kraftig inbromsning. Då bromsarna fram var oehört effektiva behövs knappast någon egentlig uppgradering bak då bakhjulen nästan är i luften. Jag tror vi mätte upp ca 1.15 g i retardation på vanliga 215 däck.
Jag har fixat Big Red på en 850 Turbo -98 och har samliga ritningar om intresse finns. Dock undrar jag om oken med 36-36 är främre turbo-ok då jag på hyllan har 996 turbo liggandes med 42-34. Skivorna var av splittyp med blå pagid, stålspunna bromsslangar runt om samt tvärstag som faktiskt fungerade då den minskade slingertendensen vid kraftig inbromsning. Då bromsarna fram var oehört effektiva behövs knappast någon egentlig uppgradering bak då bakhjulen nästan är i luften. Jag tror vi mätte upp ca 1.15 g i retardation på vanliga 215 däck.
Så vitt jag vet gjordes sista 850in -97 kanske va en s70 då? men de är nog ändå ingen större skillnad.. Om du har dessa ritningar är jag mer än intresserad av dom Förstod inte riktigt va du menar med 36-36, 42-34 ? Oken är iaf från porsche 911 turbo 2001. dem är från min chefs bil så jag tror de stämmer iaf:P Hängde inte riktigt med på de där med slingertendensen eller? men jag har kollat på xc90 335mm borrade/slitsade skivor !
Tänk på att du måste skifta oken jämfört med Porschen. Alltså oken på höger sida på Porschen ska hamna på vänster sida på din 850 och tvärt om, för annars kommer du att slita beläggen snett.
Jaså är de så? hur kan de komma sig då?
De är ja också lite intresserad av att veta Har inte märkt nån skillnad på höger o vänster på nån porsche förutom att vänsterbeläggen slits lite fortare när bilen har gått på en högerbana
Snedslitaget beror på kilverkan dvs skivan "drar med" klossarna i rotationsriktningen vilket innebär att det krävs lägre tryck på just denna sida om klossarna, se på de gula GT2 oken ovan. Rotationen uppeifrån till nedåt, alltså är dessa ok felvända, de små kolvarna skulla vara uppåt. Ang ritningar på delarna finns jag i telkatalogen under T.Fält , Kävlinge. Diametrarna 36-36 eller 42-44 är kolvdiametrarna i kalipern (bromsoket).
Snedslitaget beror på kilverkan dvs skivan "drar med" klossarna i rotationsriktningen vilket innebär att det krävs lägre tryck på just denna sida om klossarna, se på de gula GT2 oken ovan. Rotationen uppeifrån till nedåt, alltså är dessa ok felvända, de små kolvarna skulla vara uppåt. Ang ritningar på delarna finns jag i telkatalogen under T.Fält , Kävlinge. Diametrarna 36-36 eller 42-44 är kolvdiametrarna i kalipern (bromsoket).
Har själv sånna hemma till min bil.. riktigt fina. å väldigt bra finish.. ett stort pluss är ju att man behöver inte bygga ngt eget utan bara skruva dit de.
Har själv sånna hemma till min bil.. riktigt fina. å väldigt bra finish.. ett stort pluss är ju att man behöver inte bygga ngt eget utan bara skruva dit de.
mvh
Åh fan, va inte dåligt synd bara att jag redan har porsche oken och är rättså inställd på de
Har själv sånna hemma till min bil.. riktigt fina. å väldigt bra finish.. ett stort pluss är ju att man behöver inte bygga ngt eget utan bara skruva dit de.
mvh
Åh fan, va inte dåligt synd bara att jag redan har porsche oken och är rättså inställd på de
HAHA.. ja missa ju fan att de va 3 sidor.. ja läste bara första sidan
Har själv sånna hemma till min bil.. riktigt fina. å väldigt bra finish.. ett stort pluss är ju att man behöver inte bygga ngt eget utan bara skruva dit de.
mvh
Åh fan, va inte dåligt synd bara att jag redan har porsche oken och är rättså inställd på de
HAHA.. ja missa ju fan att de va 3 sidor.. ja läste bara första sidan