2850
Sök

Har jag förlorat körkortet nu? körde om polisbilen i laglig fart å sen råkade jag dra på för mycket...

939 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Tjo alla nu har även jag träffat farbror blå:( Ska ta allt från början så ni hänger med.

Var så att jag kommer åkandes i min bil på en ganska mörk väg åker i runt 60 fram till en korsning T korsning. Då jag tittar åt vänster så kommer det en bil ganska långt bort å till höger ingen åker ut å drar upp i 50 sen när jag precis drar förbi bilen som kom från vänster [NU ligger jag bakom den bilen] Så ser jag att det är en polis bil å jag e då uppe i 70 på 50 väg kör på å tror att den ska komma men ser att han bara står stilla med foten på bromsen. Så nu till mina frågor!

1. OM nu polisen tyckte jag körde för fort borde han inte då vänt om å dragit ikapp mig? för 400 m längre ner på vägen e det ett rödljus med tunnel som bara en fil åt gången kan åka igenom. [Polisen kom därifrån]

2 Har de en kamera i baken på polisbilen så de kan mäta min hastighet å ta reg numret?

3 Om jag nu skulle förlora mitt körkort måste det inte tas på plats ? eller kan jag få ett brev hem? om att jag förlorat det.

4 Måste de inte ha film på att jag kör förfort? eller någon mätning + reg nummer=?  Som de INTE borde kunna ta genom bakrutan på bilen?

Så det var nog det Jag sj förväntar mig nästan att få hem ett brev med att Hej du har nu förlorat dit körkort.
Det är också så att jag fortfarande har min prövotid kvar kan det räka med böter då för att förlora det?

Till sist så undrar jag fall någon vet vart man kan ringa om man vill kolla fall det ligger något på sin bil eller på sig sj? tex inkommande fortkörning eller väntande böter.sadsadsad

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 mars 2010
Eftersom dom inte brydde sig att stoppa dig så var det nog inte trafikpolisen du stötte på, dom hade nog ett annat ärende. Så du har nog inget att oroa dig för.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 924 Inlägg
23 mars 2010
Det är bara registrerade hastighetsöverträdelser via fartkameror som kommer med Posten...

Även om Polisbilen filmat dig så hade de stoppat dig om de ville bötfälla/dra körkortet men eftersom Polisbilen inte stoppade dig så struntade de i dig, som sagt.

~ Life is short, have FUN! ~

939 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Turbo_Davve skrev:
ibland vill man bara blunda och hoppas att alla dessa dumma trådarna har försvunnit.

tonguetonguetongue

Frågar man inte så får man ju inget veta å då förblir man dum xd eftersom jag e ganska ny och ALDRIG blivit stoppad eller sett någon polis bete sig så så blir man ju orolig!

245 Inlägg
23 mars 2010
Nightmare89 skrev:
Tjo alla nu har även jag träffat farbror blå:( Ska ta allt från början så ni hänger med.

Var så att jag kommer åkandes i min bil på en ganska mörk väg åker i runt 60 fram till en korsning T korsning. Då jag tittar åt vänster så kommer det en bil ganska långt bort å till höger ingen åker ut å drar upp i 50 sen när jag precis drar förbi bilen som kom från vänster [NU ligger jag bakom den bilen] Så ser jag att det är en polis bil å jag e då uppe i 70 på 50 väg kör på å tror att den ska komma men ser att han bara står stilla med foten på bromsen. Så nu till mina frågor!

1. OM nu polisen tyckte jag körde för fort borde han inte då vänt om å dragit ikapp mig? för 400 m längre ner på vägen e det ett rödljus med tunnel som bara en fil åt gången kan åka igenom. [Polisen kom därifrån]

2 Har de en kamera i baken på polisbilen så de kan mäta min hastighet å ta reg numret?

3 Om jag nu skulle förlora mitt körkort måste det inte tas på plats ? eller kan jag få ett brev hem? om att jag förlorat det.

4 Måste de inte ha film på att jag kör förfort? eller någon mätning + reg nummer=?  Som de INTE borde kunna ta genom bakrutan på bilen?

Så det var nog det Jag sj förväntar mig nästan att få hem ett brev med att Hej du har nu förlorat dit körkort.
Det är också så att jag fortfarande har min prövotid kvar kan det räka med böter då för att förlora det?

Till sist så undrar jag fall någon vet vart man kan ringa om man vill kolla fall det ligger något på sin bil eller på sig sj? tex inkommande fortkörning eller väntande böter.sadsadsad

Jag tror du kommer få fängelse eller rentav dödsstraff. Men är inte helt säker.

S.v.r

939 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Turbo_Davve skrev:
Nightmare89 skrev:

Jag tror du kommer få fängelse eller rentav dödsstraff. Men är inte helt säker.

loltonguetongue Jasså där ser man neutral

213 Inlägg
23 mars 2010
Tänk på att ligger du 70 på en 50 väg så åker kortet! men som sagt dem brydde sig nog inte.

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 mars 2010
De måste ju dessutom bevisa vem som körde bilen, hade de velat ge dig böter hade de stoppat dig och identifierat dig. Nu kan du bara hävda att de va Mållgan som körde i efterhand om de skulle bli nåt, vilket de säkert inte blir

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 mars 2010
Majoren442 skrev:
Tänk på att ligger du 70 på en 50 väg så åker kortet! men som sagt dem brydde sig nog inte.

Fel, det är 30km/h för fort som gäller på 50-väg! smile

http://www.trafikjuristen.se/korkorting … lelse1.htm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

12 086 Inlägg
23 mars 2010
Majoren442 skrev:

Tänk på att du inte har en aning om vad du snackar om och att du kanske borde ha de nästa gång du skriver.

687 Inlägg
23 mars 2010
1. Ja om de vill bötfälla dig eller endast blippa med helljuset om de vill få dig uppmärksam på att det kanske går för fort.
2. Nej
3. Ja, Nej inte i din situation
4. Ja, giltig mätmetod samt regnr

Summa sumarum, du behöver inte ödsla tid på att oroa dig.
Senast redigerat av Nehe (23 mars 2010)

3 259 Inlägg
23 mars 2010
Tippar också på dödstraff, håll dig för fanken vaken inatt för dom kommer alltid sent på nätterna o fångar en!big_smile Nej då som tidigare skrivet så kan du vara helt lugn, tar dom dig inte på plats så är allt grönt!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

939 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
tack alla skönt att höra^^ och jag ska nu akta mig för att dra i pedalen nu i fortsätningen!!!

2 924 Inlägg
23 mars 2010
TS har fått både sakliga och otroligt barnsliga svar så låser här.

//Moderator

~ Life is short, have FUN! ~

Sök