Tjo alla nu har även jag träffat farbror blå:( Ska ta allt från början så ni hänger med.
Var så att jag kommer åkandes i min bil på en ganska mörk väg åker i runt 60 fram till en korsning T korsning. Då jag tittar åt vänster så kommer det en bil ganska långt bort å till höger ingen åker ut å drar upp i 50 sen när jag precis drar förbi bilen som kom från vänster [NU ligger jag bakom den bilen] Så ser jag att det är en polis bil å jag e då uppe i 70 på 50 väg kör på å tror att den ska komma men ser att han bara står stilla med foten på bromsen. Så nu till mina frågor!
1. OM nu polisen tyckte jag körde för fort borde han inte då vänt om å dragit ikapp mig? för 400 m längre ner på vägen e det ett rödljus med tunnel som bara en fil åt gången kan åka igenom. [Polisen kom därifrån]
2 Har de en kamera i baken på polisbilen så de kan mäta min hastighet å ta reg numret?
3 Om jag nu skulle förlora mitt körkort måste det inte tas på plats ? eller kan jag få ett brev hem? om att jag förlorat det.
4 Måste de inte ha film på att jag kör förfort? eller någon mätning + reg nummer=? Som de INTE borde kunna ta genom bakrutan på bilen?
Så det var nog det Jag sj förväntar mig nästan att få hem ett brev med att Hej du har nu förlorat dit körkort.
Det är också så att jag fortfarande har min prövotid kvar kan det räka med böter då för att förlora det?
Till sist så undrar jag fall någon vet vart man kan ringa om man vill kolla fall det ligger något på sin bil eller på sig sj? tex inkommande fortkörning eller väntande böter.