Tjena, jag har en 740 -92:a med Regina systemet.
Det är så att när jag var ute å körde härom dagen så bara dog bilen. Det var som att man stängde av tändningen. Vid vägkanten tog jag ut ett stift och kollade om den fick gnista, och det fick den. Jag tog även ut returslangen från fuelrailen och där kom det soppa när jag vred på tändningen. Men bilen startade fortfarande inte trotts att den fick både gnista och soppa.
Vi bogserade hem bilen och hemma så startade den fortfarande inte, jag bytte rotor och fördelare och vips så startade bilen.
Jag har kört med bilen nästan en vecka nu och idag så ville den inte starta när den stått över natten. Den är exakt lika dan sen förra gången, men efter ett tag så gick den igång men går dåligt. Den "böar" om man gasar lite för mycket så man måste pumpa lite på gasen för att få upp den i varv.
Vad kan det vara för fel?
Jag har bytt tändkablar, tändstift, rotor och fördelare. Jag har kollat med startgas efter vakuum läcka och jag har bytt spridare, spridarrelät, lufttempsgivaren, kollat så att tomgångsmotorn klickar med direktström (om jag tar bort kontakten till tomgångsmotorn så dör bilen), jag har bytt mappsensor, bränsletrycksregulator, tändmodul/tändspole och hallgivaren också. Gjort sent i spjällhuset och kollat efter vakuum läcka med hjälp av startgas.
Jag tycker stiften ser ganska svarta ut och det betyder väl att den får mycket soppa?
En liten film
http://www.garaget.org/video/eds0n5m7tmv7Tack på förhand