Tjenare. ska bygga en låda till min bil ( Audi 80 -93) med 4x12" basar Gas och undrar om någon har några tips och bra att veta info att ge ut , tex utblås position , tjocklek på skivor, osv.
varför inte 2 st eller bara en ordentlig/a bas/ar?? redan köpt eller? är dom redan köpta så lägg upp en / flera bilder på hur bagaget ser ut, gärna från flera olika håll, gärna med mattan utsliten (du ska ju inte förstöra nåt bara för att mattan ska vara borta vid fototillfället), och säg om du är villig att bygga om
tjocklek på skivor, ja men 22 spån funkar primas (19mm MDF funkar också kalas, är bättre att bygga i men mycket mer pengar, därför tycker jag att MDF är överskattat, kolla dock så det är en bra spånskiva, är bättre och semre kvalitet, men köper du på någon byggfirma ska det nog inte vara någon risk för dåliga skivor,)
sedan, vilka GAS?? gas 12" finns i FLERA olika former och modeller
varför inte 2 st eller bara en ordentlig/a bas/ar?? redan köpt eller? är dom redan köpta så lägg upp en / flera bilder på hur bagaget ser ut, gärna från flera olika håll, gärna med mattan utsliten (du ska ju inte förstöra nåt bara för att mattan ska vara borta vid fototillfället), och säg om du är villig att bygga om
tjocklek på skivor, ja men 22 spån funkar primas (19mm MDF funkar också kalas, är bättre att bygga i men mycket mer pengar, därför tycker jag att MDF är överskattat, kolla dock så det är en bra spånskiva, är bättre och semre kvalitet, men köper du på någon byggfirma ska det nog inte vara någon risk för dåliga skivor,)
sedan, vilka GAS?? gas 12" finns i FLERA olika former och modeller
Tycker det är roligare med flera basar därav antalet ^^ bilder kommer jag lägga ut när det är lite ljusare ute ^^ och jag är helt villig att bygga om hela bagage utrymmet funderade redan på att klä om hela utrymmet från början. tackar för infon på spånskivan...
en portad låda på 170L. 2st 6" rör á 30cm. alla basar på samma baffel rören i mitten. Fungerade för mig. 140.7db i vazen. Dock med basarna i baksätet. 48hz. 137.7db med skiten i skuffen. 38hz. spelade rätt dåligt i skuffen eftersom basarna kom max 2 cm ifrån luckan. Matades med Sinus SL-A3000 i 4ohm.