2474
Sök

Volvo 850 GLE 1993 hackar och lägger av ca 1 gång i månaden

14 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Har problem med min bil sedan ett år tillbaka, men problemet uppstår cirka en gång i månaden eller under en period, problemet uppstår när bilen blivit varm, först kan det hacka i motorn ungeför som att den inte får den bensin den behöver och när man trycker ner gasen bluddrar motorn till i en sekund innan gasen kommer, en stund efter detta lägger motorn av, då får man vänta 5 minuter innan det går att starta igen sen går den nästan normalt i ca 1-2 mil sen kan problemet återkomma

för en tid sedan upptäkte jag att en kanalen/slangen från luftintaget till luftburken halkat av och satte dit den igen med en slangklämma trodde att det hjälpe men efter några veckor uppstog problemet igen och luftkanalen satt där den skulle....

en annan tanke var att problemet berodde på avgassystemet då jag vid besiktning för några månader sedan fick 2or pga två hål i avgassystemet, detta svetsades igen och jag tyckte att bilen gick bra men sen uppkom problemet igen efter en månad.

En annan tanke är att det kan vara vatten i bensintanken? då vid det senaste tillfället hade jag 15 liter bensin enl. bensinmätaren, kan vatten och bensin lägga sig i två shikt?

Är det någon som har en lösning på problemet?

Grovplåtslagare, undersköterska, sjuksköterska, ambulanssjuksköterska....

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 mars 2010
Vatten å bensin kan inte annat än å lägga sig i 2 skikt efter som dom inte blandar sig om du inte använder k-sprit som gör så att vattnet blandar sig med bensinen.

Testa med k-sprit å testa att göra rent alternativt byta fördelarlock

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Bussmekaniker
81 Inlägg
12 mars 2010
Bränslerelät är ett vanligt fel på 850

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 mars 2010
Socca skrev:

Nä det e det inte men det händer Bränslereläet e ett vanligt fel på 240 740 940 inte på 850

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

103 Inlägg
13 mars 2010
JaggaChafen skrev:
Socca skrev:

Nä det e det inte men det händer Bränslereläet e ett vanligt fel på 240 740 940 inte på 850

Det kan vara reläet oxå, har bytt ett antal på 850 då jag är mekaniker.

557 Inlägg
24 mars 2010
Ja bränslereläet kan de mycket väl vara, har haft samma problem på min och de var reläet..

Sök