12 mars 2010
Trådstartare
Har problem med min bil sedan ett år tillbaka, men problemet uppstår cirka en gång i månaden eller under en period, problemet uppstår när bilen blivit varm, först kan det hacka i motorn ungeför som att den inte får den bensin den behöver och när man trycker ner gasen bluddrar motorn till i en sekund innan gasen kommer, en stund efter detta lägger motorn av, då får man vänta 5 minuter innan det går att starta igen sen går den nästan normalt i ca 1-2 mil sen kan problemet återkomma
för en tid sedan upptäkte jag att en kanalen/slangen från luftintaget till luftburken halkat av och satte dit den igen med en slangklämma trodde att det hjälpe men efter några veckor uppstog problemet igen och luftkanalen satt där den skulle....
en annan tanke var att problemet berodde på avgassystemet då jag vid besiktning för några månader sedan fick 2or pga två hål i avgassystemet, detta svetsades igen och jag tyckte att bilen gick bra men sen uppkom problemet igen efter en månad.
En annan tanke är att det kan vara vatten i bensintanken? då vid det senaste tillfället hade jag 15 liter bensin enl. bensinmätaren, kan vatten och bensin lägga sig i två shikt?
Är det någon som har en lösning på problemet?
Grovplåtslagare, undersköterska, sjuksköterska, ambulanssjuksköterska....