TurboTarzan skrev:
Ugglaa skrev:
Ett sånt ingrepp behöver inte gå via sfro.. Du kan göra en reggbes hos SBP och sen är det färdigt.. 240 är godkänd för 220hk och 275nm ( osäker på vridmoment ), För dessa effektsiffror krävs det en diffad bakaxel ( 1031 ) och ventilerade skivor fram.
Tack för ett vettigt svar. Ursäkta mig att jag tvivlar men känner du till någon pålitlig som "kommit undan" med en sån modifiering?
karlsson_6 skrev:
Det är ju just det dom kollar effekt VS. vikt så det går inte att skita i, SFRO säger 15 kw per 100 kg
Jag vet att det mycket väl INTE går att skita i, vad jag bad om var att NI skulle skita i det och svara på frågan om det är ok att vända motorn 90 grader åt ena hållet, smälla på en annan låda, byta motorfästen, ev. byta tråg etc. etc. etc.
Det är det här jag hatar med garaget. Att retarderade fnissmödisar inte läser igenom hela texten utan skickar ur sig meningslösa kommentarer för att verka viktiga så att fjunen på bröstet växer lite till.
Håll käften om du inget vettigt har att tillägga.
Jag skulle kunna sitta här halva natten o förklara varför SFRO´s 15kw/100kg regel är till för att skitungar inte ska sätta helikopterturbiner i sina svettiga Plastic Padding-hun'förttisar och att det mesta e möjligt bara man gör det ordentligt, men nu tog energin slut...
Hade du kunnat skriva så man förstår så kanske folk hade kunnat fatta vad du vill veta... vem är det som är retarded igentligen?
Kul med folk som äger sig själva dock.. tack för ett gott skratt.
Senast redigerat av AcesHigh666 (25 mars 2010)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.