2928
Sök

Går det att sänka en 855a GLT -95 med original fjädrar?

90 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Tja..  Jag har köpt på mig en Mörkgrön 855a GLT som är helt original i chassi. Jag undrar ifall man kan kapa originalfjädrarna på denna modell? Har sett att vissa har gjort det, men vill försäkra mig fall det går hyffsat lätt?roll  Tack i förhand! smile

KHRacing
23 mars 2010
Klart det går, du kan värma dem eller kapa dem.

90 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Men.. är dom inte konade både uppe och nere både fram och bak?

1 489 Inlägg
23 mars 2010
Det löser man enkelt med en svetsloppa eller en slangklämma smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

Hjultomte
1 500 Inlägg
23 mars 2010
MarcusL skrev:
Det löser man enkelt med en svetsloppa eller en slangklämma smile

De låter ju lite farligt det där big_smile Dock aldrig sett en 850 fjäder men hade aldrig svetsat eller satt en slangklämma på den ^^

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

90 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Mm, inte säkert det håller! Tycker det är kass att man inte kan kapa som allt annat wink Men kapa ibak och fjädrar ifram kanske? hört att de funkar!

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
23 mars 2010
Klart det går att kapa. Vi kapade på en kompis S40N bak då sänkfjädrarna inte gjorde den tillräckligt låg. Det är konade fjädrar på den med.

90 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Okej. men var hans konade både uppe och nere? Var det svårt eller?

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
23 mars 2010
Slog en koll, jag hade tydligen, dom var inte konade. Sorry. Men vet att vi kapat på en bekants gamla v70 och det borde ju vara samma som 850 och det gick utan problem.

90 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Okej! mm, jävla tråkigt smile varför behöva köpa sänk fjädrar när man kan kapa.. men ja får väl hoppas på att någon som verkligen vet kan hojta till! tack för hjälpen!

2 665 Inlägg
24 mars 2010
Har du inte råd att köpa sänkfjädrar har du nog inte råd till bensin eller försäkring heller. Sälj bilen!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

90 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Står inte att jag inte har råd någonstans. Varför inte kapa när det ändå går, kanske inte känns värt att lägga ner för mycket på denna bilen du vet..

23 Inlägg
26 mars 2010
Rickard-v skrev:
Har du inte råd att köpa sänkfjädrar har du nog inte råd till bensin eller försäkring heller. Sälj bilen!

suck....mad

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen på www.hejfra.se

375 Inlägg
26 mars 2010
st-i skrev:
Tja..  Jag har köpt på mig en Mörkgrön 855a GLT som är helt original i chassi. Jag undrar ifall man kan kapa originalfjädrarna på denna modell? Har sett att vissa har gjort det, men vill försäkra mig fall det går hyffsat lätt?roll  Tack i förhand! smile

Jag tror det kan vara lite besvärligt på just dom Mörkgröna. wink  wink

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
27 mars 2010
klart det går, har gjort det på en 850, men dom är konade så det är bäst att sätta fast den i nederkant sen smile

Sök