3196
Sök

Frän doft från ventilationen/motorn.

29 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
#1
Tja. Det har uppstått någon frän illaluktande doft från ventilationen när man sätter på den. Men det gäller bara när jag står still med fläkten på. Det luktar typ surt, nästan som kattpiss, men när jag börjar åka med bilen så försvinner lukten. Det är inget i själva cupén utan lukter kommer just när man sätter på fläkten och står still med bilen på. Någon som har någon fundering på vad det kan vara?


BMW fantast
1 172 Inlägg
27 mars 2010
#2
Bakterier i förångarnen till acn? luktade illa i min bil innan när jag precis drog igång acn. lämna in på rengöring. dom la in nån bakteriedödande medel och god doft och lät acn stå på och cirkulera och dra in det. efteråt så luktade det inte illa mer... kan det vara samma för dig kanske´?

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

29 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
#3
Okej. Så kan det mycket möjligt vara. Jag kommer ihåg att det uppstod ganska precis efter att jag tryckte igång ACn iaf. Men nu kör jag inte med AC på och det luktar endå, men det kanske inte har något med saken och göra?


496 Inlägg
27 mars 2010
#4
Brukar faktiskt hjälpa att man tömmer vattnet i hela systemet och spolar ordenligt och sedan fyller på med nytt vatten/glykol. Jag har gjort det på två bilar och senast var en 850 med ac och det luktade inget efter det och fortfarande bra, men innan dess luktade det som du sa ( Surt )


88 Inlägg
27 mars 2010
#5
Kylarvätskan är i ett slutet system, luktar den inne i bilen då har du andra problem smile

Volvo V50 1.6D Summum Start/Stop MY10

Försöker iaf
12 817 Inlägg
27 mars 2010
#6
Byt kupefilter, kan mycket väl vara så enkelt smile



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (27 mars 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök