är sugen på att turbokonvertera men har inte kommit fram till nåt bra med olje tillförseln till turbon. vissa säger att ja måste ha oljepump till turbon och vissa säger att ja inte behöver de:S
de ja har just nu är en audi s2 turbo som sånafall ska andvändas till detta. och sen får ja köpte adapter till oljefiltret så ja kan få olja till turbon. ja vill landa runt 0.6 i ladd när ja är färdig men måste ja kirra nå extra spridare då?vad för spridare sånafall? måste elsystemet göras om eller slipper ja de då ja inte kommer ta ut nå speciellt mycket extra effekt. tanken är att ja bara vill ha de där lilla extra!
skriv gärna så mycket som möjligt hur ja kan göra och vad ja ska tänka på under processen.
HAR LÄST MASSA ANDRA TRÅDAR OM TURBOKONVERTERING MEN HITTAR INTE DOM SVAREN SOM JA VILL HA.
Är inte hundra på om detta fungerar man bordem väll kunna ta olja i från olje trycks givaren, att du sätter ett t kors där som en a går till turbon och andra till givaren men det kanske visar fel värden då?
Oljan tar du lättast genom ett pluggat hål under vattenpumpen. Då slipper du kuckla med T-kors och slang i hela motorutrymmet. Jag vill dessutom påstå att trycket måste reduceras, kan bero på skicket på turbon jag använde men utan restriktor så fyllde jag hela kompressorhuset med olja.