3193
Sök

konstigt ljud volvo v70 2.5t awd

140 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
Tja min mor har köppt en volvo v70 2.5t awd-03, men nu är det som så att när man stänger av bilen och bromsar så kommer det ett jävligt konstigt ljud från en silvrig behållare under luftfilter burken.
För modar att det är pumpen som jobbar för oljetrycket till bromsarna, men ska det värkligen höras ett ljud från den i cirka 7 sec efter att man släpt broms pedalen varje gång man trycker på den med tändningen avslagen, är för mig en gåta och det är ett jävligt högt ljud också sad
sedan stod broms ljuset på också när jag stälde i från mig bilen.
Ge mig ett bra svar nu, snälla så mor inte behöver bli rabiat på bilen för den är fin i övrigt.

140 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Kom i gen nu, någon måste vell vetta vad det handlar om?
vart håller alla volvo ägare hus.

personbilstekniker
147 Inlägg
7 oktober 2006
Nu hänger jag inte med riktigt!? Låter det när man bromsar med tändningen avstängd? Det är väl en vanlig vakummservo till bromsarna?
Har aldrig stött på detta problemet. Förklara gärna lite mera ingående, svårt attt få en uppfattning.

140 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
stilren skrev:
Nu hänger jag inte med riktigt!? Låter det när man bromsar med tändningen avstängd? Det är väl en vanlig vakummservo till bromsarna?
Har aldrig stött på detta problemet. Förklara gärna lite mera ingående, svårt attt få en uppfattning.

Okej men så här då, om bilen står utan nycklar i tändningen och du sätter dig i bilen och trycker på broms pedalen så börjar det låta som sattan från någon slags hjälpmotor eller dyligt,
deta ljud fortsäter att låtta fasst du släperupp bromspedalen och låter så i cirka 7 sec.
Hoppas det var bätre förklarat nu

personbilstekniker
147 Inlägg
8 oktober 2006
Vibrerar det i pedalen? Kan vara ABS styrenheten som har fått spel och går in och kompenserar för att hjulen står stilla, vilket dom borde göra när bilen står still. Men ABS styrenheten kanske "tror" att bilen rullar.
Vad man kan göra är att åka till volvo och be om en felkods avläsning, inget man kan pyssla själv med tyvärr.

Sök