2635
Sök

Byte av automatväxellåds olja (Passat 1.8T -02)

219 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Hej nu har jag tabbat mig, skulle byta motorolja på min bil och fick hjärnsläpp och av nån anledning så tömde jag växellådan på olja och jag har absolut ingen aning om hur man fyller på den eller hur mycket det skall vara i....?
Kan jag byta detta själv eller måste jag ordna bogsering till närmaste verkstad?

Snälla nån som kan hjälpa mig innan jag får panik. sad

Mvh // Tommi

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
27 mars 2010
det borde stå i instruktionsboken hur mycket det ska vara, och man brukar fylla på oljan i röret som oljestickan sitter i, så är det iaf på både chevan och mazdan.  och när du ändå har tömt lådan på olja så kan du lika bra byta filter samtidigt
Senast redigerat av theBIGburner (27 mars 2010)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

219 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
också hört det med oljesticka men hittar ingen oljesticka är väll annat med tyska bilar antar jag

10 287 Inlägg
27 mars 2010
Audi/VW har ingen oljesticka på många av sina automater eftersom man som ägare skall låta bli att pilla med det......
Det finns säkert påfyllningsplugg på lådan men det behöver inte alls vra enkelt att fylla på.
Hoppas någon som kan dessa lådor kan svara dig bättre.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
28 mars 2010
Uppdatering:

Jag kollade med en Audimek och han sa att detta är inget man fixar hemma. Det finns ingen påfyllning utan man är tvungen att fylla på via avtappningen och sedan är det lite pilla att få rätt nivå.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök