Nu idag när solen skiner så hade jag tänkt att koppla in min bilstereo i bilen, men jag har ingen aning om hur man gör.. Har googlat för att hitta hur man ska göra men det hjälper inte alls. Så nu vänder jag mig hit och frågar : Vilka kablar ska vart ?
Såhär ser kablarna ut inne i bilen
Och såhär bilstereons kablage.
Här kommer färgerna o vad dom ska in i Röd: Accessory Gul: Batteri Svart: Jord: Blå/vit lina: Fjärrkontroll ? ( Remote 200mA )
Sen är resten högtalarkablar, infon är tagen på undersidan där koderna står.
Kan ge dig en ledtråd. Oftast så finns det en vit kabel och en vitgrå t. ex. då betyder det att dom kablarna går till en högtalare. Finns ofast8 st. sådana alltså 4 st. par i all fall i 740.
Sedan har du två st. strömkablar, en till standby/minne. Jag brukar koppla ihop dom två, så man slipper använda nyckel och sånt .
Skille med säkerhet gissa att gul är ström och röd. Svart är jord kanske, men blåvita kan möjligen gå till elsthyrd antenn.
Röd och gul ska båda till plus(koppla ihop dom) Svart är jord, Vita och gråa är högtalare fram. gröna och lila är högtalare bak. Blåvita är antenn som du kan ha remote till slutsteg.
Röd och gul ska båda till plus(koppla ihop dom) Svart är jord, Vita och gråa är högtalare fram. gröna och lila är högtalare bak. Blåvita är antenn som du kan ha remote till slutsteg.
Åk och köp en isoadapter istället för att klippa i orginal kabelstam, där ser du vilken kabel som ska möta vad.. En adapter kostar typ en 100 så det kan vara värt pengarna..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Åk och köp en isoadapter istället för att klippa i orginal kabelstam, där ser du vilken kabel som ska möta vad.. En adapter kostar typ en 100 så det kan vara värt pengarna..
+1 hatar tattare som klipper av allt.
Hittade en på brl.se Art.nr : 400PC2204 Bara sök på det på deras sida, min koppling ser ut som på bilden så betyder det att det är en sån jag ska ha ? Vill verkligen inte klippa..