2570
Sök

Ang. gnisslande ljud (volvo s40)

2 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
Tjenare,

Jag har en S40 2.0t -00 och det är så att jag har upptäckt ett gnisslande ljud vid bakdäcken.
Det är ett gnisslande ljud som återkommer ständigt när man kör väldigt sakta (10-50 km/h).
Hör åtminstone inget gnisselljud om jag kör snabbare. Jag behöver inte heller köra på en guppig väg för att det ska uppstå.

Jag har kikat runt lite och har funnit en och annan som har liknande, nästan identiska problem som jag har, och folk säger att det b.la. kan bero på att bromsoken krånglar eller att bromsskölden ligger emot skivan. (Bromsbeläggen har jag kikat, så dem är det inga fel på)
Någon som har några andra förslag eller idéer vad detta kan bero på, eller om det kanske finns någon som har/haft liknande problem som jag? Har haft detta problem nu ett tag, så skulle vara _väldigt_ skönt att få det åtgärdat!

Väldigt tacksam för svar,

Mvh Tobias

1 Inlägg
30 mars 2010
har samma problem, jag ska byta skivor och belägg runtom, även kolla handbromswire och smörja upp bromsoken och glidpinnen... prova smörja du med, tror att ljudet uppstår pga att inte beläggen går tillbaka när man har bromsat.

Sök