3701
Sök

Dumpventil?

15 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Jag ska köpa en dump till min volvo 945a, men vet inte riktigt vad för dump jag ska köpa. funderar på HKS style (nya modellen). någon som vet en bra dump med riktigt skönt ljud? wink
Senast redigerat av emonex (31 mars 2010)

ArtDirector
462 Inlägg
31 mars 2010
jbr´s sortiment finnas att köpa på www.xtremt.se , dumpventiler speciellt framtagna för volvo i grunden så bättre lämpad dump lär ju inte finnas...

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 mars 2010
originaldumpen och öppetfilter, 940 funkar inte bra med öppen dump, blir alla möjliga roliga fel som t.ex utebliven tomgång, motorfelslampor etc.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 758 Inlägg
31 mars 2010
NITROUS skrev:
originaldumpen och öppetfilter, 940 funkar inte bra med öppen dump, blir alla möjliga roliga fel som t.ex utebliven tomgång, motorfelslampor etc.

Är många som säger att det inte ska funka alls, men jag (och flera jag känner) har kört öppen dump på 940 helt utan problem. Tror de flesta som fått problem har kört med billigt skräp, installerat den på nåt konstigt ställe, eller helt enkelt ställt in den fel. Körde HKS SSQV på min 940 innan och det krånglade aldrig. Eller jo: en gång dog den när jag frikopplade, men då hade vakuumslangen lossat.
Dock rekommenderar jag inte att byta dump bara för ljudets skull, de flesta brukar tröttna efter ett tag och originaldumpen gör ju ett bra jobb så länge den är frisk. Ska man trimma rekommenderar jag lösa Bosch-dumpar (återcirkulerande som bland annat sitter på SAAB), eventuellt två stycken om man ska ha ut mycket effekt.
De är bra, tysta och billiga - en perfekt kombination enligt mig.

Sök