3547
Sök

Smala hjulmuttrar?

Golden Gross Owner
312 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Jag har importerat en uppsättning fälgar ifrån USA.
Och nu när jag ska montera dom på bilen så visar det sig att jag måste ha några speciella muttrar för hålen i fälgarna är så små så vanliga muttrar ifrån te.x mekonomen, biltema mm inte går in.
Ska finnas hjulmuttrar som skruvas in med insexnyckel. Frågan är bara var man får tag på dom ?

Hålen i fälgarna är 19mm i diameter. Och muttern ska vara av typ: M12x1,50 med 60 gradig kona.

Om det finns någon som vet var man kan köpa dessa, eller om det är någon som vill sälja sina egna, så skriv gärna ett tips.

Golden Gross Owner
312 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Elda skrev:
GOLDEN skrev:
Jag har importerat en uppsättning fälgar ifrån USA.
Och nu när jag ska montera dom på bilen så visar det sig att jag måste ha några speciella muttrar för hålen i fälgarna är så små så vanliga muttrar ifrån te.x mekonomen, biltema mm inte går in.
Ska finnas hjulmuttrar som skruvas in med insexnyckel. Frågan är bara var man får tag på dom ?

Hålen i fälgarna är 19mm i diameter. Och muttern ska vara av typ: M12x1,50 med 60 gradig kona.

Om det finns någon som vet var man kan köpa dessa, eller om det är någon som vill sälja sina egna, så skriv gärna ett tips.

vilken mekanisk verkstad som helst borde ju kunna svida till ett par åt dig.

A det får bli min plan B. smile

Men helst vill man ju ha något som går att köpa i handeln.

66 Inlägg
1 april 2010
jag vet bara att summit racing har flera muttrar för "tuning" hjul och då är det liten fattning och en speciell hylsa för att få dit dom, det går ju kolla men gissar frakten kommer att bli ganska dyr

4 767 Inlägg
1 april 2010
Borde inte säljaren av fälgarna kunna förse dej med muttrar som passar?

När jag köpte ultralight-fälgar från england fick jag med hjulmuttrar som passade smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 585 Inlägg
1 april 2010
finns att köpa sånna hjulbultar på mekonomen. Köpte sånna till mina fälgar för ett par veckor sedan. Artikelnummer till bultarna som bör passa är 37-050026202 på mekonomen.
Annars finns det på infosite också. http://www.infosite.se/Bultar
Senast redigerat av Jolle87 (1 april 2010)

Golden Gross Owner
312 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Erick skrev:
Borde inte säljaren av fälgarna kunna förse dej med muttrar som passar?

När jag köpte ultralight-fälgar från england fick jag med hjulmuttrar som passade smile

Jag tror nog att dom kan sälja mig muttrar som passar, men priset kommer inte bli så roligt.
Frakten ifrån USA är ju rent av horribel.

Golden Gross Owner
312 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Jolle87 skrev:
finns att köpa sånna hjulbultar på mekonomen. Köpte sånna till mina fälgar för ett par veckor sedan. Artikelnummer till bultarna som bör passa är 37-050026202 på mekonomen.
Annars finns det på infosite också. http://www.infosite.se/Bultar

Ska kolla upp detta smile
Jag var inne på Mekonomen igår och fick svaret att dom inte har den typ av muttrar. Men det e värt ett försök till.

Golden Gross Owner
312 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
aakesson skrev:
http://www.oclbrorssons.se/8833_SE.0

Ska ringa och kolla vilka som är återförsäljare här i göteborg för dom.
Tackar smile

Sök