tkd_rille skrev:
phillan4 skrev:
Pratade med en taxi ägare häromdagen.
Han påstår att vid årsskiftet så ska lagen ändras från 21år till 18/19år för att minska ungdomsarbetslösheten.
Någon som vet något om detta?
Eller är det bara en motion
De hoppas jag nog igentligen att de inte är sant. För att du måste ha minst körkort i 2 år. Så att minska åldern till 18/19 vore lite fel.
Tänker just på erfarenheten och med tanke på att de är människor man transporterar.
Jag håller med. Tror inte det skulle vara något vidare med taxichaufförer som precis tagit sitt körkort och fortfarande håller på att få erfarenhet av att vistas i trafiken.
Sedan har vi ju problemet att folk inte riktigt vill jobba som taxichaufförer av flera olika anledningar och jag tror inte det har med åldern att göra. Så om åldern skulle sänkas skulle nog inte så mycket fler unga människor blir taxichaufförer ändå.
Senast redigerat av Slash (15 november 2009)
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!