Allting har ett lägsta värde. Det är därför en gammal bil (30 år) kan ligga likadant som en 14 årig bil. Bilar sjunker och sjunker, men det är ju ingen som säljer en helt fungerande bil för 500 kronor eller hur? 500 kronor är ingenting, däremot 4000 kronor är iallafall lite pengar, så alla bilar har ett lägsta värde. Sedan om bilmodellen fortfarande är populär eller väldigt bra/rolig (som Volvo 240/740, Honda CRX, Nissan 200SX) och samtidigt eftertraktad så höjs värdet efter ett tag då det är mer konkurrens. För några år sedan när det fanns ett stort utbud av 240-/740:s så fick man dom hur billigt som helst, nu blir dom färre och färre så priserna stiger.
850:s och 9000 kommer gå samma öde till mötes, just nu sjunker dom till sitt lägsta värde för att sedan stiga om ett par år, däremot tror jag faktiskt inte att dagens 93:or eller S60/80 kommer hamna i samma sits. Däremot V70 fas 2 kan bli något som 740 är idag (fast kanske inte bland ungdomar).
Notis: Alla bilar har inte samma lägsta värde!
Senast redigerat av Slash (6 april 2010)
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!