3606
Sök

Bild: Vad är detta för skapelse? (fordon av nåt slag?)

4 682 Inlägg
10 april 2010
Det där är ju Volvos nyaste conceptbil!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 april 2010
Geely Volvo? roll

Nej, det verkar vara en gammal traktor med antingen ett eller dubbelhjul fram. Sitter tätt ihop.
Farmall eller liknande. smile
MVH, T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

26 Inlägg
10 april 2010
Tror nästan att det är en valmet traktor. Du har inte fler bilder på den?

409 Inlägg
10 april 2010
Ras_J skrev:
Exsicco skrev:
Det är den främre halvan av en uppbrunnen traktor skulle jag tro...

Tror jag också och utan att kunna någonting om traktorer så gissar jag på Lamborghini!

tror inte deras traktorer är så vanliga i sverige.... och ja Lamborghini finns som traktorer är nog inte så många som kan skryta med att man kör Lamborghini på jobbet....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

1 488 Inlägg
11 april 2010
Håll er till topic, vill inte se mer trams i tråden.

Mvh
Moderator

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
11 april 2010
svempus skrev:
tror inte deras traktorer är så vanliga i sverige.... och ja Lamborghini finns som traktorer är nog inte så många som kan skryta med att man kör Lamborghini på jobbet....

Snackar du för gojja? Roland i Slandrom strax utanför Östersund (se länk) är bland annat återförsäljare av Lamborgihinis traktorer och har ett antal sprillans hemma på gårn till försäljning. http://privat.bahnhof.se/wb157644/traktorer.htm

http://privat.bahnhof.se/wb157644/traktorer/R7.JPG

Airone/
Tror att det är en Valmet traktor som brunnit. Bla. luftfiltrets placering och framaxeln med sin navreduktion tyder på detta. Traktorkroppen med växellåda och baktransmission är ju delad direkt bakom motorn, därför det ser skumt ut.

http://www.valtra.us/images/news_19062007_1.jpg
Senast redigerat av hotrodder (11 april 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

409 Inlägg
11 april 2010
ja men man ser ju inte Lamborghini traktorer på varje gård ju de man ser är valmet john deere clase fendt i märkes väg sen finns nog Lamborghini lite var stans skulle jag tro. jag skrev ju att dom inte är så vanliga ju...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

Forummoderator
26 339 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Hotrodder: Vettigaste svaret hitills. Skulle vara intressant dock att se bilder där man ser likheterna från "skrotet" och hur det ska se ut. Är det möjligt nånstans tro?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Pro detailer
417 Inlägg
11 april 2010
Det hade ju underlättat en hel del om du kunnat leta upp nån stämpel med motorns tillverkare och kanske rent av en motorkod. Är väl annars med på det dom andra säger om nån fd traktor av nått slag.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

Forummoderator
26 339 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Fartsyndare skrev:
Det hade ju underlättat en hel del om du kunnat leta upp nån stämpel med motorns tillverkare och kanske rent av en motorkod. Är väl annars med på det dom andra säger om nån fd traktor av nått slag.

Det och mer bilder kan jag försöka fixa så fort jag har vägarna förbi...vad nu det är för nåt smile
Inte för att det är världens undergång om man inte får veta exakt men är man nyfiken så blir man ju galen när man undrar vad fasen det är som står där..

4 682 Inlägg
11 april 2010
Nä men seriöst så tror jag det är en Valmet 602.Ramen är grymt lik iaf : http://image.nettix.fi/extra/machineimg/767801_767900/767836_l_84d91a57c7bd3587.jpg

Musiker
472 Inlägg
11 april 2010
hotrodder skrev:
Tror att det är en Valmet traktor som brunnit. Bla. luftfiltrets placering och framaxeln med sin navreduktion tyder på detta. Traktorkroppen med växellåda och baktransmission är ju delad direkt bakom motorn, därför det ser skumt ut.

Jag är ganska övertygad om att du har rätt!

(Och Lamborghini är som du säger inte alldeles ovanliga i Sverige, finns dessutom sådana som påminner mycket mer om den Valmet du visade bild på, därav min gissning...)
Senast redigerat av Ras_J (11 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

+Uppfinnare+
643 Inlägg
11 april 2010
feta twindäck måste den ha haft iaf, med tanke på fälgarna lol

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

33 Inlägg
11 april 2010
Skulle också gissa på framdelen av någon traktor ja.
Senast redigerat av dejsel (11 april 2010)

Forummoderator
26 339 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
Nä men seriöst så tror jag det är en Valmet 602.Ramen är grymt lik iaf : http://image.nettix.fi/extra/machineimg … bd3587.jpg

Kan stämma kanske.

Sök