3620
Sök

Pris info ang billack

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
Tjo..
Ska lacka om min bil nu i sommar och undrar om någon vet vad priset ca kan vara...
Har tänkt att riva dörrsidor och sånt själv men slipning och lack låter jag någon annan göra...
Kan man lacka runt motorn eller är det helt omöjligt?
Bilen är idag svart och kommer att bli orange...
Är en volvo v70N..

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
14 april 2010
tar du bort allt du kan i motorutrymmet så är det inga större problem att få lackat där

misstänker att du vill ha alla dörrgångar osv lackade

mitt tips då är att du tar bort alla lösa detaljer så som gummi lister dörrlister handtag osv
allt sånt ska vara löst för att få så bra resultat som möjligt självklart bakljus och framljus lösa kofongare osv
sen slipar du allt invändigt själv alltså dörrgångar motorutrymme osv
dessa grejer räcker det med att göra rent och matta ner med en slipduk om det inte är en massa rost och sånt

där finns det en del pengar att spara
utvändigt kräver det lite känsla om inte bilen är ruskigt fin från början helt utan stenskott och bucklor

du får nog räkna på mellan 7K-20k beronde på kvitto och vilka stenar du vänder på

motorutrymmet blir säkert inte helt hundra färgtäckt med motorn i men det troliga är att det inte kommer synnas specielt mycket om du får bort så mycket saker som möjligt

Kör fort så hinner inget hända...

Sök