3206
Sök

BSR chip till 940 ltt

12 Inlägg
26 mars 2009
okej, tack för svaren.

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 april 2009
Outlaw skrev:
Jag lånar tråden lite...

Hur mycket effekt tål M90 lådan till  vita motorer?? Effekt`??

Mvh
A

Den orkar med rätt mycke effekt.. 350 hästar lär inte vara några problem
man ska dock växla lite försiktigare...

12 Inlägg
1 maj 2009
Volvo_Mannen skrev:
Jens_940 skrev:
http://www.kgtrimning.com/ har det du söker, under kopplingar!

Värre tryckplatta, sinterlamell och även utrampningslager.

sinterlamell är overkill om man inte trimmar mycket

Jo ja har märkt att sinterlammel är häftigt att köra med i bruksbil. Köpte 6 puckad till min. De biter men fan va jobbigt de är å försöka köra lugnt med...sad

273 Inlägg
2 maj 2009
jag har ca 220-230 hk i min 940 turbo med originalkoppling och så länge man släpper upp kopplingen helt innan man spikar pedalen i golvet så hänger kopplingen med, men att burna på torr asfalt är bara att glömma ^^ ska själv beställa 712 plattan när jag får min skatteåterbäring, om inte bilen blir såld innan smile

632 Inlägg
2 maj 2009
Då var det allt börnande på asfalten som körde ner min koppling på min gamla 940 turbo med andra ord wink.

ArizonaEagle skrev:
jag har ca 220-230 hk i min 940 turbo med originalkoppling och så länge man släpper upp kopplingen helt innan man spikar pedalen i golvet så hänger kopplingen med, men att burna på torr asfalt är bara att glömma ^^ ska själv beställa 712 plattan när jag får min skatteåterbäring, om inte bilen blir såld innan smile

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

273 Inlägg
2 maj 2009
haha måste va de wink de går verkligen inte burna på asfalt med min, kopplingen bara slirar sad

Fire-Fox skrev:
Då var det allt börnande på asfalten som körde ner min koppling på min gamla 940 turbo med andra ord wink.

ArizonaEagle skrev:

12 Inlägg
29 maj 2009
Jag bytte koppling i min och satte samtidigt in bsr chip. ställde ladden till 0.95.
Enligt BSR ska den då leverera ca 220hk. min slirade på kopplingen trots att den var helt ny med det chippet. fick skruva ner ladden till 0.8 ungefär.

556 Inlägg
13 oktober 2009
Kiddan skrev:
Jag bytte koppling i min och satte samtidigt in bsr chip. ställde ladden till 0.95.
Enligt BSR ska den då leverera ca 220hk. min slirade på kopplingen trots att den var helt ny med det chippet. fick skruva ner ladden till 0.8 ungefär.

ja kör med cippade boxar 3" och v-kam men kopplingen hänger med bra, helt orginal
även när ja råkade köra på 1.5 i ladd, gick någe kpiöst bra.. inga broblem med kopplingen smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

1 Inlägg
8 april 2010
vikingchip svsrar inte påmail eller telle förslag på chip i samma prisklass? ca200hk

1 772 Inlägg
14 april 2010
hellcaminon skrev:
vikingchip svsrar inte påmail eller telle förslag på chip i samma prisklass? ca200hk

Väcker denna!

Någon som vet vad dom har för sig? Känns som att dom hade bra chip till bra priser, verkar svårt att hitta nåt liknande..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

15 april 2010
jag kör på 1,2 bar i ladd med garret t25 agg i min och kopplingen är orginal vad jag vet men förra ägaren säger att den e bytt men de e inget jag litar på för har inte sett några papper på de men de känns som att den e bytt för köra man lungt så e de svårt att växla utan att den rycker plus att den biter nästan direkt när man börjar släppa upp tongue och jag kör på chip r spridare pysventil vx3 kam 531 topp 3" från turbon till race katt och jappsdämpare 3"lmm uppet filter fuskat lite med bränsle trycket så har lite högre tryck men vet inte hur mycke mer ny ic från klracing osv

Sök