3859
Sök

Samma turbo på volvo 945 Låg och hög trycks turbo?

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Tja ! min fråga är om det är samma turbo på volvos 945 classic 1998 som på en hög trycks turbo? classic har om jag inte fattat fel låg trycks turbo? vad är det för skilnad mellan dessa? samt har funderingar på att byta spridare så den får mer läsk, vilka skall man i så fall köpa? Tacksam för snabba svar big_smile och gott nytt år på er alla garagare !tongue

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 december 2009
om du provar söka så hittar du.. men ja, det är samma turbo (mitsu TD04-13c) men olika tryckklockor för olika laddtryck

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

8 251 Inlägg
31 december 2009
Ja, det är samma. Det är bara wastegateklockan som skiljer. Vad su ska ha för spridare beror på vad du siktar på i effektväg. Men tänk på att om du ska montera större spridare så lär du ha ett större lmm-hus eller mappa om för att den ska gå riktigt.

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
för den kan dö någon gång för den får för lite bensin, skulle vilja ge den mer bensin, har dock bränsle chip samt tändning...

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 december 2009
SsRs-RacinG skrev:
för den kan dö någon gång för den får för lite bensin, skulle vilja ge den mer bensin, har dock bränsle chip samt tändning...

har du originalturbo samt laddtryck så är det nåt annat som är fel.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

371 Inlägg
16 januari 2010
ja det är samma turbo, det räcker att byta wastegate.

371 Inlägg
17 april 2010
SsRs-RacinG skrev:

kanske dags att satsa på ställbar btr ? tongue spikar den mycket?

149 Inlägg
18 april 2010
lindstrome skrev:
SsRs-RacinG skrev:

För en okunnig som mig.. hur vet man om de spikar eller ej? smile

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

1 353 Inlägg
18 april 2010
littlewille90 skrev:
lindstrome skrev:
SsRs-RacinG skrev:

om du tar en hammare o slår mot blocket(slå inte sönder de! wink ) så låter de ungefär likadant och du känner att de rycker i bilen...
OBS! detta e dom riktigt höga spikningarna, den kan spika fast du inte hör... många bilar spikar redan org, men det är så pass lite att styrboxen tar hand om de,,
Senast redigerat av Crille88 (18 april 2010)

149 Inlägg
18 april 2010
Crille88 skrev:
littlewille90 skrev:
lindstrome skrev:

om du tar en hammare o slår mot blocket(slå inte sönder de! wink ) så låter de ungefär likadant och du känner att de rycker i bilen...
OBS! detta e dom riktigt höga spikningarna, den kan spika fast du inte hör... många bilar spikar redan org, men det är så pass lite att styrboxen tar hand om de,,

Ok tackar för detta utförliga svar smile

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

Sök