Tja ! min fråga är om det är samma turbo på volvos 945 classic 1998 som på en hög trycks turbo? classic har om jag inte fattat fel låg trycks turbo? vad är det för skilnad mellan dessa? samt har funderingar på att byta spridare så den får mer läsk, vilka skall man i så fall köpa? Tacksam för snabba svar och gott nytt år på er alla garagare !
Ja, det är samma. Det är bara wastegateklockan som skiljer. Vad su ska ha för spridare beror på vad du siktar på i effektväg. Men tänk på att om du ska montera större spridare så lär du ha ett större lmm-hus eller mappa om för att den ska gå riktigt.
för den kan dö någon gång för den får för lite bensin, skulle vilja ge den mer bensin, har dock bränsle chip samt tändning...
kanske dags att satsa på ställbar btr ? spikar den mycket?
För en okunnig som mig.. hur vet man om de spikar eller ej?
om du tar en hammare o slår mot blocket(slå inte sönder de! ) så låter de ungefär likadant och du känner att de rycker i bilen... OBS! detta e dom riktigt höga spikningarna, den kan spika fast du inte hör... många bilar spikar redan org, men det är så pass lite att styrboxen tar hand om de,,
kanske dags att satsa på ställbar btr ? spikar den mycket?
För en okunnig som mig.. hur vet man om de spikar eller ej?
om du tar en hammare o slår mot blocket(slå inte sönder de! ) så låter de ungefär likadant och du känner att de rycker i bilen... OBS! detta e dom riktigt höga spikningarna, den kan spika fast du inte hör... många bilar spikar redan org, men det är så pass lite att styrboxen tar hand om de,,
Ok tackar för detta utförliga svar
// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >