2171
Sök

Ridetech turbos?

11 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Tjenare!

Sitter o kollar runt lite efter turbo aggs till den kommande bilen och kommer såklart över ridetechs tokbilliga aggregat....
Har väll inga planer på att köpa men kan vara kul att veta om det är något att ha över huvud taget?
Så om någon har erfarenheter av dessa så skriv gärna!

Mvh Micke smile

1 210 Inlägg
18 april 2010
Om du söker på Ridetech över huvud taget här på Gorg.. så kan du säker få en bra uppfattning om ridtech och deras grejer... dålig service och en massa brutna löften..

Sen om grejerna dom har håller måttet lr inte är nog egentligen oväsentligt hmm

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
18 april 2010
tycket ej att du ska köpa nån turbo därifrån, jag var in till dom när dom hade outlet vid påsk helgen, dom hade 3st turbosar framme som dom visade upp, 2st av dom glappade både in och utåt, och upp och ner, då en helt ny turbo..
sen förra året så beställde jag en lambda mätare av dom, den var trasig vid leverans, en kabel som hade lossnat i kontakten, jag fick ta i kontakt med konsument ombudsmannen innan det vart klart, tog ca 2 mån från att jag skickade första mailet till att det var klart..
så jag rekomenderar absolut inte dom..
Mvh

402 Inlägg
18 april 2010
Jag antar att det är Kinaaggregat dom säljer, och man ska väl inte säga att allt kinesiskt är skit, men jag har testat ett par kinaagg från olika leverantörer, och det är som nämns här ovan både axiellt, och radiellt glapp på helt nya agg, det känns ju inte bra att hänga dit en turbo som glappar redan från början.hmm  Dom kanske funkar ett tag, men frågan är hur länge?mvh

354 Inlägg
18 april 2010
Pinnenpabacken skrev:
Jag antar att det är Kinaaggregat dom säljer, och man ska väl inte säga att allt kinesiskt är skit, men jag har testat ett par kinaagg från olika leverantörer, och det är som nämns här ovan både axiellt, och radiellt glapp på helt nya agg, det känns ju inte bra att hänga dit en turbo som glappar redan från början.hmm  Dom kanske funkar ett tag, men frågan är hur länge?mvh

Dedär att dom skulle vara glappa från nya har jag väldigt svårt att tro! Har kina turbo själv, och köpte det begagnad det var körd några timmar med. Och det var täät som pottan.. Många som underskattar kina turbos. Och hur länge det håller beror ju helt åpå hur mycket du laddar ur den förståss, men nog brukar dom hålla rätt så länge nog. Med tanke på hur mycket billigare dom är mot vad en äkta garrett tex. Och Roman med sin mercedes bänkade den till om jag inte minns riktit fel 650hk (med kina agg)..

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 april 2010
jag hade kina agg på min bil å sen flytta vi över den till polarens å den har funkat i två år utan minsta glapp än så länge

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 210 Inlägg
18 april 2010
De finns säkert olika kvaliter där oxå.. har en polare som köpte ett Kina agg körde en halv säsong med ca 400hk... glapp som en gris.. vissa kina agg är de sunkig kvalite på thats it!  om du jämför gik agg mot ett kina agg i pris, så du får vad du betalar för big_smile

7 274 Inlägg
18 april 2010
Många är nöjda med turbobanditens agg. Dom är inte så farligt dyra.

402 Inlägg
18 april 2010
Jo, jag skrev ju att allt kinesiskt är säkert inte skit, men dom JAG har haft i min hand har varit skräp. Tror att det är stor variation på kvaliten, man kan säkert ha tur och få tag i bra grejer också. Vad gäller effektmässigt är det nog ingen större skillnad där spelar ju kanske inte kvaliten på lager osv så stor roll, men allt är ju en fråga om vad man vill betala, det brukar stämma rätt bra: Man får vad man betalar för.tongue

Sök