3517
Sök

2st bultar har gått av på ena hjulet

217 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
hej behöver lite hjälp .
jag har en passat -92 och 2st bultar har gått av på mitt ena hjul och jag undrar
om det går att bora bort dom på något sätt eller vad är enklast och billigaste sättet att fixa det på?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 april 2010
Gått av, hur gått av? om skallen är borta helt så är det ju bara att plocka bort hjulet och plocka bultarna med polygrip eller om dom mot förmodan skulle sitta satan med en rörtång

Eftersom två bultar redan har gått av kan det kanske vara bra att byta ut samtliga
Senast redigerat av TenZer (18 april 2010)

Rock'n Roll

4 005 Inlägg
18 april 2010
Beror helt på dina kunskaper och verktyg.

Svetstång + polygrip brukar man komma långt på eller svetsa dit ny mutter ovanpå och dra loss.

Om du inte kan det så föreslår jag att du åker förbi närmaste däckverkstad så kan de nog hjälpa dig.

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 april 2010
Dän med däcket o skruva ut den kvarvarande biten med tång/händerna. Om du inte kan greppa med tång så brukar det gå bra att skruva ut den en liten bit med ett drivdorn o hammare tex...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

5 089 Inlägg
18 april 2010
Ja som sagt, bort med cäekt. kanske t.o.m ta av skivan så kanske bulten sticker ut en bit. Eller är bulten av jämns med skivan? Bara att ta en rörtång skruva ur.

\Lindgren

Sök