2624
Sök

Radera Tråd

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
.
Senast redigerat av volvo740mannen (7 maj 2010)

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

664 Inlägg
20 mars 2010
Dra ut den, lista ut vilka kablar det är, dra ut dom ur kontaktstycket, klart?

845 Inlägg
20 mars 2010
Retepoj skrev:
Dra ut den, lista ut vilka kablar det är, dra ut dom ur kontaktstycket, klart?

Eller dra ut säkring Halvljusautomatik/Varselljus/Dayrunninlight/Redhalvljus. Osv. heter allt möjligt.

Pro detailer
417 Inlägg
21 mars 2010
Förslag, kolla med Volvo, dom lär ju veta var och hur halvljusautomatiken är kopplad på dom.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

75 Inlägg
21 mars 2010
volvo740mannen skrev:
Jag har kollat med böckerna på jobb, står inget sad

böckerna ja, men åk till närmaste volvo butik eller liknande och fråga dem ?

75 Inlägg
21 mars 2010
volvo740mannen skrev:
har kollat böckerna på VOLVO... tongue

aha, my bad (;

RM-operatör
667 Inlägg
24 mars 2010
Törs en fråga varför du vill göra så?

RM-operatör
667 Inlägg
25 mars 2010
volvo740mannen skrev:
LEVE AMERIKA! Då jag ej finner någon lag för mej med automatisk halvljus och vill kunna stänga halv-ljuset helt.. .. ÅTER IGEN... NÅGON SOM VET HUR MAN GÖR DETTA, ELLER INTE???

Det är inte större chans att någon som kan det hittar tråden, eller bryr sig vad du skriver bara för att du tröck ner Caps Lock. Ger bara en uppfattning om att du "skriker", och det hjälper ju knappast. wink

Har du prövat att fråga på http://www.svenskavolvo7900klubben.se/ ?
Leta reda på någon Volvoskrot i USA och få dem att sälja dig ett kablage/reglage?
Annars, så vrid bara över knappen i P-läget och var inte så stingslig. smile

RM-operatör
667 Inlägg
28 mars 2010
volvo740mannen skrev:
Då tänds ju bakljus och parkeringsljuset bara ju... nu menar jag att kunna SLÄCKA/STÄNGa av halvljuset helt och hållet.. d.vs köra i TRAFIKEN utan ha NÅGRA ljusen igång!!

Jag förstod precis vad du menade, och jag menade med "var inte så stingslig." att du får kanske nöja dig med P-läget, eftersom du inte hade andra val.

För övrigt, så det var så lite så, sidförslaget. Återkom gärna med hur det gick!

Bärs!
3 456 Inlägg
21 april 2010
volvo740mannen skrev:
man kopplar bort det automatiska halvljuset på läge 0 på ljusomkopplaren genom att:
Vrida ljusomkopplaren till "symolen för halvljus". Sedan hålla inne helljusspaken samtidigt som man vrider ljusomkopplaren till läge 0.
Då har man ingen ljus alls på läge 0, i övrigt funkar de andra lägena som vanligt. Man gör likadant för att återställa det hela.
Fan vad enkelt big_smile

Det där låter lurigt... tongue

Garaget.org peakade 2008.

Sök