3727
Sök

Lackering, sprucket spackel, hur får bort och börja om?

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
21 april 2010
#21
Mardröm att få bort det skulle jag säga. Slipa eller köp ny skylle jag gjort. Och 1-k produkter är skit!

Se till så du får ett 2-k plastgrund lager och ett eller 2 tunna slipgrund på det där så blir det nog bra.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 april 2010
#22
KBerglund skrev:
Mardröm att få bort det skulle jag säga. Slipa eller köp ny skylle jag gjort. Och 1-k produkter är skit!

Se till så du får ett 2-k plastgrund lager och ett eller 2 tunna slipgrund på det där så blir det nog bra.

Äntligen nån med lite kunskaper, hej berglund btw, en vwgolfare här, körde vit mk2 och nu har jag vinröd.

Säger detsamma, 1k produkter är skit och löses upp av bensin..


Bilskadeentusiast
291 Inlägg
22 april 2010
#23
Hej, jag vet vem du är smile

45 Inlägg
22 april 2010
#24
Emilius skrev:
Gullstrand skrev:
lätt gjort. slipa ner ytan med 240 papper, torka av med förtunning, sen lägg ett lager washprimer, sen slipgrund, sedan lack m,m
Gullstrand.

Fel 1, använd inte 240 papper för det är inte garanterat 240, använd P240.
Fel 2, torka inte av med förtunning för det löser upp väldigt mycket i rätt mängd,
och är helt onödig. allt du behöver göra är tvätta av med degreaser eller liknande.
Fel 3, washprimer? vad ska du med rostskydd till på en plastdetalj?
Fel 4, du glömde plastprimer som så många andra. 2k plasthärdare.
Fel 5, "lätt gjort"

1. Med 240 papper utgår jag från att vilken kotte som helst fattar att jag menar P240,
2. Förtuning öppnar porer i plasten så du kan få bort eventuell fett eller silikon stänk.
3. Washprimer har också en annan egenskap, förebygger apelsin lack,, (Fett märken) och förebygger även för resning i lacken.
4. plast primer ja de ska användas, missade de. mitt fel.
5 Lätt gjort..

Gullstrand


Sök