2693
Sök

Laddtrycks problem 855 2.0 t5

AJA Motorsport
450 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
#1
Tjena har nu köpt mig en 855 t5(2.0) 96a med 19700mil Bilen är chippad med bsr steg3 och 3" från turbon med sportkatt. Så bilen ska ladda 1.2/1.3 enligt förra ägare, problemt är att den ibland bara laddar 0.4 och rätt somdet så laddar den 1.2-1.3 igen bilen blir även orkelselös från 4000varv --> och gör små ryckningar. Så vad tror ni kan va felet ? Har bytat slangarna till MV och Kännt/kollat tryckrör och andra slangar.

Behöver er häjlp!
MVH Adam
Senast redigerat av liveforthis (12 april 2010)

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

138 Inlägg
13 april 2010
#2
det låter som om den går på grundladdtryck ibland.. detta beror oftast på en felkod. så kolla om du kan få koderna utlästa så har du säker svaret inom räckhåll
mvh Roger


Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
13 april 2010
#3
det är nog fel på din magnetventil som styr laddtrycket, läs ut felkoder men är ganska säker på att det är magnetventilen..
MVh

AJA Motorsport
450 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
#4
Tack så mycket boys!
Fortsätt komma med förslag.

MVH Adam

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

1 878 Inlägg
13 april 2010
#5
Att det svajar kan även bero på att WG klockan inte orkar hålla trycket.
Har du en Magnetventil liggande testa byt den först.  Har dy gått över vakuumslangar och diverse slangar och felsökt så det inte är något hål i dem?


AJA Motorsport
450 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
#6
Japp bytt alla vacumslangar smile och prova koppla ur mv och då gick bilen på grundladd 0.4 och gick gick fint över 4000varv , så beställde en ny mv på Volvo då en polare jobbar där så fick bra pris smile men ska känna på stången till wg smile

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

AJA Motorsport
450 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
#7
Nu är mv bytt , men nu tror jag turbon eller wg har lagt av , bilen känns orkerlös upp till 0.4 ladd och känns inte som turbon trycker på något alls typ hmm vad kan felet va ?

MVH Adam

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

211 Inlägg
14 april 2010
#8
hur känns wg. Är den trög när man drar i stången, ska vara svår som fan att dra i. är den lätt så behövs den bytas. Kollat tryckrören till och från ic? Tycker det verkar konstigt att den går på grundladd ibland, som "turboroger" skrev så beror det oftast på felkoder och nått som felat så förbannat att den tvingar ner trycket till grundladd.
Senast redigerat av baloo83 (14 april 2010)


AJA Motorsport
450 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
#9
Jag kände på wg idag och den va mjuk sad och även ffick jag kännt på turbinaxlen och hade glapp på 4-5mm!! yikes så fick fixat en turbo av en polare så ska byta den i helgen, får la se efter det hur det går smile har även kollat ic slangarna och dom verkar va hela men ska byta alla tryckslangar med för att va på säkra sidan smile / Tack så länge gott folk

Mvh Adam

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

AJA Motorsport
450 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#10
Nu är turbon bytt smile men fortfarande så kvarstår det att bilen inte går rent 4000varv---> bilen laddar dock som den ska men den rycker lite efter 4000varv och är "slö" vet fan inte vad felet är ?? men tänkte la byta alla tryckslangar till turbo och IC vad kan det annars va ??

MVH

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

211 Inlägg
21 april 2010
#11
Börja med det lätta för det brukar vara problemet, mv, wg och turbo har du kollat så det är det inte va? Byt alla vaccumslangar, dom flesta ser man, har för mig det går nån under insuget och då kan du ju göra rent vevhusvent samtidigt vilket kan gör lite för trycket kanske, byt tänddelar (rotor, fördelarlock, stift, tändkablar.) rören till och från IC. Dessa delar är ju ganska lätta att fixa så det kan ju vara en bra början. Funkar det inte sen är det nog IC som blir nästa på listan.

Har du kollat felkodar ännu kan ju vara ett bra riktmärke på vart man ska börja?


1 353 Inlägg
AJA Motorsport
450 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
#13
Japp bytt turbo/wg och helt ny mv bytt alla vacumslangar, ska kolla tändstift och andra tänddelar och även göra en felslkning smile ni ska ha tack så länge återkommer med resultaten :p

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

AJA Motorsport
450 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
#14
Nu jäklar va jag och läste av felkoder idag smile vart på min gammla skola (fordon) , och fick fram (EGR-system)/(läckage) smile så känns ju bra att ha något att gå efter. får väl börja med att byta tryckslangar och EGR-system vad kan man tänkas börja med då?

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com


Sök