4230
Sök

Rensad LMM +5HK??? (Opel)

105 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
#1
Hörde häromdagen att om man tar ur dom 2 gallren inuti luftmassemätaren skulle det generera ca: plus 5hk. Kan detta stämma och vågar man göra detta utan att man riskerar att ha sönder saker?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 april 2010
#2
De gallren ska man nog inte ta bort för de styr luften så den ska komma i rätt ström för mätning.

Jonas

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 april 2010
#3
Testa....sen när du kört ett tag så där så kommer du säkert starta en tråd typ: "Min Opel har halverad effekt, möjliga orsaker?". Gallrena sitter där av en anledning, förmodligen för att förhindra större fasta föremål att passera tex, eller  för att styra luftströmmarna rätt som föregående talare skrev. Jag skulle inte plocka bort de, o några 5 tama ponyhästar lär du inte heller få. Det enda du möjligen får är placebo-effekt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

105 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
#4
okej dawwe jag gör så

105 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
#5
fast bara om du kan ge mig kloka svar på vad felet kan vara dawwe

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 april 2010
#6
Ja lovar, du kan få svaret redan nu: Byt LMM:)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 april 2010
#7
O liiite mer seriöst: Du har en snik 1.8 Opel, inte de bästa utgångsläget för "trim". Om jag vore dig skulle jag inrikta mig på att se till att så många hästar som möjligt hittar hem igen, dvs se över tändsystemet, byta tändstift (kanske till nån "häftigare" variant), byt samtliga filter, kolla upp hur väl lambdan reglerar osv...Det gäller att börja i rätt ände, men jag tror fortfarande inte att du ska modda LMM. För övrigt tror jag att så som ditt luftfilter sitter idag så har du snarare -3-5 Hk, men förmodligen ett "häftigare" insugsljud som får dig att tro "herre jävlar va den går nu, ojoj!!!"....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

105 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
#8
yeye. har ny lambda nu så den går fint. vart skulle jag sätta luftfiltret isof?
mvh


Sök