Hej
Nu har tjejen min bytt bort sin gamla bil mot en Calle, Allt verkade frid & fröjd tills jag såg att kontakterna till kylarkärlet vart klippta & ihoptvinnade !..*virveltrumma*
Självklart vill föregående ägare dölja något
Vattenkärlet vart tomt, Jag fyllde på det & luftade lite tills nivån vart godkänd.. *DING DING* ett par dagar senare är det nästan tomt igen!
Chibi Mystery ==> Läckage !
Jag har gått över alla slangklämmor jag hittat i motorrummet, Verkar sitta som det skall. Efter att ha googlat runt lite så verkar det onekligen som att många calibror får panik & fyller kupen med vatten
Givetvis kollar jag om det finns vatten under mattor.
jomen visst, Där fanns det fukt.. Denna fukten skulle ju utan tvekan kunna förklara varför callen immar igen på nolltid.
För säkerhets skulle så skickade jag ner ett getöga i oljepåfyllnaden efter majonäsgegga från yttre rymden, *andas ut* Inget utöver det vanliga där!
Så, Om jag har tolkat det hela rätt så går det en slang med vatten via instrumentpanelen. Då jag är helt ny på calibrafronten så vänder jag mig till er (insåg nyss att jag är ny på bilar~ ohnoes).
Bilen ifråga är en:
Tysk Import 16ventilare ifrån -92.
Bil jag kan rota opeldelar ifrån:
Vectra -92 8v
Jag hoppas innerligt att någon som har liknande erfarenheter kanske skulle kunna hjälpa mig & tjejen, Hon är på väg att förvandlas till en mycket elak drake pga. Calibran ;_;!!
vad sjutton skall jag göra härnäst ?
Tack på förhand !
//Daniel & Agnes