Hejsan allihopa. I Januari i år köpte jag mig en 740 -88, utan att ha nån erfarenhet av bilar så lyckades jag köpa den mest sunkiga 740 söder om Stockholm. Så den långa resan till finbil började med små enkla steg som att städa bilen och fixa inredningen, till rostlaging och maskin reparation. Tur att farsan är gammal mekaniker så man har kunnat fråga nån om hur man ska göra. Iallafall, nog tjötat, här kommer lite bilder o vad som ska göras / är gjort
Saker som ska göras [ ] Håller på [/] Saker som är gjort [x]
Bytt tändkablar / stift [x]
Bytt generator och kol [x]
Bytt oljefilter / olja [x]
Bytt kylvätska och fläkt [x]
Bytt från oxblodsröd röd inredning till svart [x]
Bytt bromsbelägg [x]
Vita blinkers runtom
Alufälgar [x]
Röda ok [x]
Bytt innertak [x]
Nya dioder i inredning (vita original) [x]
Motortvätt [x]
Motorrenovering / uppfräschning [/]
Rostlagning [x]
Bytt främredämpare [x]
lagat avgasläckage [x]
Kardan, bytt stödlager och knutkors [x]
Huvudenhet Pioneer DEH-2200 [x]
Högtalarkabel dragning [x]
Baslådsbygge [ ]
Instegs elysning [ ]
Addon läppar fram [ ]
Sidokjolar / bakkjol [ ]
Byta ändrör [ ]
Ny instrumentpanel med inbyggd GPS [ ]
Nya stolar fram [ ]
Omlackering [ ]
Motorbyte [ ]
Sänkning [ ]
Förbättrad väghållning [ ]
Slitsade bromsskivor [ ]
Säkert nått mer som jag glömt skriva
Bilen som den ser ut i dagsläget
Generatorn laddade så jävla dåligt, det var remmen som var lite slapp. Fram med kofoten! Obs, detta var långt innan motortvätt och allmän uppfräschning
Inredningen åkte på lite färg
Även instrumentpanelen
Blev rätt ok tycker jag
Kardanen lät som tredje världskriget under bilen
Förra ägaren hade satt på en katalysator, som läckte avgaser utav helvete
Såg att katten var tom, varför satte dom ens dit den?
Har en fråga, hade tänkt byta till en 16ventilare. Just nu har jag en B230F. Kommer jag behöva byta kabelhärva eller funkar den härvan jag har?
Mer bilder kommer, kommentera på nu!