2538
Sök

Inbygd Telefon i V70N -00 HJÄLP

88 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Jag har en V70N-00 och har det stora sim kortet bak. Har fått ett 2G kort från telia (32K)
Telefonen startar och jag slår pinkoden. Sen står det startar och därefter är den igång. Minne står det till vänster och meny till höger. Jag undrar om det ska stå operatörens namn där det står minne och meny? När jag slår ett nummer så kopplar den, och i stereon står det telefon men jag kommer inte fram. Samma sak om jag ringer till numret i bilen så säger de bara att numret inte går att nå för tillfället. Jag kan inte heller få upp minnet i telefonen för då hänger den sig med texten: arbetar. Jag har provat att återställa till fabriks inställningar men det funkar ändå inte. Kortet från telia är laddat och ska funka. Någon som vet hur jag ska göra för att få igång den???

2 982 Inlägg
29 april 2010
Telia är dumma i huvudet. 32k korten samt 64k korten har för stora index. telefonen i din v70 klarar inte av stora index.
du måste leta upp ett gammalt 8k kort. de är de enda som fungerar.

dock vet jag inte om volvo har släppt en uppdatering för din telefon.

88 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Jag fick först ett 64k kort, och sedan ett 2G kort på 32k. någon som kan förklar vad dessa K innebär? tror inte telia har mindre kort:(

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
29 april 2010
Kan vara fel på telefonen. Jag har ett telia 3g kontantkort i min men jag startrade kortet i en vanlig telefon först. Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

2 982 Inlägg
29 april 2010
avalanche skrev:
Jag fick först ett 64k kort, och sedan ett 2G kort på 32k. någon som kan förklar vad dessa K innebär? tror inte telia har mindre kort:(

minneskapacitet. 8k korten slutade tillverkas för 5år sedan
du får helt enkelt leta upp ngn gamling med telia abb. be att få hans kort. han får nytt från telia.
telia aktiverar hans gamla 8k kort till ditt abb.
klart!

Sir
291 Inlägg
29 april 2010
Residence skrev:
Telia är dumma i huvudet. 32k korten samt 64k korten har för stora index. telefonen i din v70 klarar inte av stora index.
du måste leta upp ett gammalt 8k kort. de är de enda som fungerar.

dock vet jag inte om volvo har släppt en uppdatering för din telefon.

Varför skulle Telia vara dumma i huvudet?

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Sök