2359
Sök

*Opel kadett gsi Motorn blöddrar, Startar i bland men går inte på alla burkar då!

91 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Tjena. för några dagar sen så åkte jag med min bil och och körde på väldigt lite soppa inte hel torrt. Sedan slänger jag i bensin 4 liter från en dunk jag hadde. senare på dan ska jag åka då, och den blöddrar på höga varv runt 3-4000 men växlar man ofta på lite gas gick det som vanligt, men så åkte man rättsom det var bara dog motorn, pumpar lite gas och den kommer igång igen! så jag åkte hem. ställer bilen sticker iväg ett par timmar, kommer tillbaks och startar den igen och den hoppas igång och lät som att han inte gick på alla cylindrar.

Jag tankar i ny fräsch bensin och k sprit, fick inte igång den då heller den han hoppar igång nån enstaka gång men dör direkt.

Köpte nya tändstift, och vips så starta den och blöddrade bara lite i början, åkte in till stan ca 1 mil, då börjar den och blöddra och motorn dör, får igång den igen, blöddrar och dör!

efter bogserat hem den så startar inte igen, han kan tända till en gång lite fort, men inget mer.

Här är liten video om hur den beter sig när man gjort rent stiften! dock inte alltid, men annars är han bara stendö iprincip!

http://www.youtube.com/watch?v=bA0wksV76xo

Någon som vart med om samma ? eller kanske kan komma med förslag som vi kan prova ?
Senast redigerat av SlevVa (4 maj 2010)

Sök