Bilen vill inte gå på tomgång ordenkligt, stadskörning så vill den inte gå upp i varv, den typ bara "motar" hela tiden. Men gör man en klick-down eller pumpar på gasen så kommer bilen igång igen. Bilen gör bara så på låga varvtal. Men kör jag i ca 60km och uppåt går den klockrent. Har bytt tändstift, rotor och fördelarlock men går ändå inte som den ska. Vad kan det vara för fel ? Insprutningen? Spridarna? Insuget? Drar tjuvluft? eller att den inte får upp bränsletrycktet?
Någon som har haft samma fel eller vill hjälpa mig?
Tjejen hade samma fel på sin bil. Ja bytte allt då ble dä bra
Men när jag bytte en svart grej på insuget så gick den bättre, så då motade den inte eller bara dog. Men när jag tog en tomgånsstabilisator från en Benz 300E så gick den inte bättre på tomgången för det. Nu när jag kör så motar den igen för det känns som om den inte vet vilken växel den vill ha på låga varvtal. Men på höga varv så funkar den jättebra. Men nu helt plötsligt så vill den dö med både växel ur och i. Men när den väl går på tomgång så går den aldrig upp i tomgånsläge. Så fort man sätter i D så dör den. Vet inte om det kan vara tomgånsmotorn eftersom den vill mota och då gör man en klick-down så går den men så motar den igen. Den håller på så.. Jag ha ju en 300TE och jag tog en tomgånsmotor från en 300E. Kan det vara problemet ändå ? Vore tacksam om du visste lite
nej dä spelar ingen roll om dä ä från en te. Dä ä itte nöe filter eller nön ledning som ä tät? låter nästan som dä
Men bilen har ju snart gått 40 tusen. Kan det inte vara kammen isf ? Men när jag bytte insug igår så kallstartade jag den och då var det förhög tomgång ca 1500varv. Efter ett tag ville den inte gå på tomgången alls. Den ville nästan ha halv gas för och gå frammåt. När jag gjorde en klick down så ökade den hur bra som helst men ibland så vill den inte. Fick nästan pumpa på gasen o nästan ha fullgas för att den skulle gå någorlunda inne i stan.