2606
Sök

Någon som har tips om bra vax?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
30 augusti 2006
provade Shells egna serie förra helgen, efter lite pyssel blev det riktigt bra... Autosmart e jag inte alls nöjd med, tog bara 2 veckor så va bilen vit igen...

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
30 augusti 2006
sonax har kanonfina grejer till vettiga priser!
både ja å pappa kör bara me deras wink

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

357 Inlägg
1 september 2006
Vart era bilar röda? E ju inte helt unikt att röda gamla lacker blir dåliga..

Heter de Lövena eller Löven??

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 september 2006
Hej, bilsport har u ett vaxtest varje år... Sonax och autoglym tycker iaf jag är bra...

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
2 september 2006
sonax extreemserie är det enda rätta!

man lever bara en gång så lev väl!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
2 september 2006
__JoCCe__ skrev:
Vart era bilar röda? E ju inte helt unikt att röda gamla lacker blir dåliga..

det du behöver är genomgång med sonax polish och maskin, sen tar du sonax nanovax och maskin. fungerar inte detta är det en omlackning som gäller...

man lever bara en gång så lev väl!

357 Inlägg
7 september 2006
Bullo skrev:
quote]
det du behöver är genomgång med sonax polish och maskin, sen tar du sonax nanovax och maskin. fungerar inte detta är det en omlackning som gäller...

E nog en ny lack som gäller sad Ja pröva de du sa men blev nästan bara sämre..(!) Vaxet lämna bara märken efter hättan på maskin efter man torka bort de me trasa så man fick gå på me rubbing en gång till. Men om du kollar på bilderna så ser den ju inte så pjåkig ut från några meter men när man kollar närmare på huven blir man lessen när resten ser ok ut.
Senast redigerat av __JoCCe__ (7 september 2006)

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
7 september 2006
Jag använde Smartab:s produkter i mitt företag innan. Sen blev jag rekomenderad av en försäljare på Auto glym, att prova en flaska med deras vax. Så tog den och har nu lagt Smartab:s produkter åt sidan för evigt. Auto glyms prylar slår allting annat jag provat, från Sonax till Ditec:s prylar.

Vill man ha bästa möjliga resultat så är det Auto glym man ska använda.

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

18 Inlägg
7 september 2006
det hjälper väl inte att vaxa en solblekt röd bil? för den röda färgen oxiderar av solen o försöker man putsa upp den och återstälal den så är det snart samam visa igen.

min är röd och solblekt, ska in på lackering nu. finns inget annat har alla bilvårdare o lackerare sagt.

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
7 september 2006
Stämmer tyvärr bra det. Har en lack "dött" så går det aldrig återuppliva den igen. Man kan däremot dra ut på tiden att det händer igen, genom att lackbehandla lacken.

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

56 Inlägg
17 september 2006
Körde med Diamant igår, det går dunderbra!
Torka på Diamanten, vänta 30 min tills det börjat bli pulver.. Torka av.. Tjing!
Dessutom behöver man inte torka av bilen efter tvätt innan man börjar vaxa, och sedan gör det inget om man står i solen och vaxar bilen.

Kanske inte det bästa vaxet, men det blir en otrolig skillnad.
Senast redigerat av Marmak (17 september 2006)

18 Inlägg
17 september 2006
Det är väl så att vilket vax man än använder så blir man nöjd..eftersom det oftas blir bättre än det var innan man började vaxa:p

svårt att veta vilket som är bäst...alla vax vaxar ju:D

Yrkesförare
1 073 Inlägg
17 september 2006
Måste säga att det många gånger e överskattat vad man använder. Har lämnat in min på mr cap, vaxat med maskin, vaxat för hand, ja allt.

Det blir skitbra att själv för hand vaxa över bilen med i mitt fall Turtle Extreme Wax. Funkar för mig iaf.

SSS -12
3 217 Inlägg
17 september 2006
Det räcker mycket väl att använda Sonax Bilpolish vid metalliclack... arbeta hårt med detta och sedan använd Sonax Flytande Hårdvax, detta receptet ger ett underbart resultat!

Vid ej metallic så bör Sonax Rubbing användas... Jag lyckades få en röd Nissan Micra från (vill inte veta när) att glänsa som en nyare bil smile

Edit: Dessa produkter går att köpa på Ekohallen/Malmö för 69:- flaskan, du får aldrig ett så billigt och bra resultat, som HÅLLER!
Senast redigerat av Fuckface (17 september 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

336 Inlägg
17 september 2006
Jag använder Smartabs Platinum vax. Dett är lättarbetat och resultatet blir riktigt bra.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

357 Inlägg
17 september 2006
Fan de e nog ny lack som gäller te vintern sad aja bara o gå på me slipmaskin istället tongue

Colaberoende
1 219 Inlägg
17 september 2006
Fuckface skrev:
Edit: Dessa produkter går att köpa på Ekohallen/Malmö för 69:- flaskan, du får aldrig ett så billigt och bra resultat, som HÅLLER!

Tror den lokala handlaren tar 90:- burken här och 45:- burken på GeKås i Ullared...
Därför handlar man 10 st åt gången.

Röda bilar är ett helvete att hålla snygga.:  Men ack så fina dom blir.

/Ena

5 Inlägg
18 oktober 2006
LAHEGA hardwax (förutsatt att lacken är ordentligt ren/polerad)

SSS -12
3 217 Inlägg
19 oktober 2006
Ena skrev:
Fuckface skrev:

Tror den lokala handlaren tar 90:- burken här och 45:- burken på GeKås i Ullared...
Därför handlar man 10 st åt gången.

Röda bilar är ett helvete att hålla snygga.:  Men ack så fina dom blir.

/Ena

Men sen är inte jag den som kör halva Sverige runt för att köpa billigt wax tongue Ekohallen ligger rakt över Micro och kostar ändå 20 kr mindre/flaska

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

55 Inlägg
19 oktober 2006
Körde Lahegas rubbing (hard cut, mellanvarianten), polish och bananwax... blev väl halvnöjd... min lack var (är) rätt risig och jag trodde nog att det skulle bli bättre än det blev när man ändå lägger runt tusenlappen på BRA produkter...

värt att tilläggas är att jag aldrig maskinrubbat en bil tidigare... och är grunden dålig blir resultatet dåligt... Så i det hela så kanske jag inte ska uttala mig alls? tongue

Lahegas produkter
Bra - förmodligen(?) tongue
Prisvärt - för hemmafixaren går det nog lika bra med sonax...

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

Sök