2994
Sök

Problem efter montering av sportluftfilter

130 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
#1
Tja monterade ett sportluftfilter idag på min Nissan Primera P11, 2,0i och jag lät motorn stå på ett tag.
När jag sedan trycker på gasen låter de sjukt ojämt och vid fullgas kommer den endast upp i 2500varv/sjunker till 1750 och sen upp igen (när man håller nere foten max), tomgången har sjunkit från 1200? till 750 ungefär efter montering.

På originalburken fanns en luftmätare som det var en elsladd kopplad till men denna är nu urkopplad.

Ganska övertygad om att motorn får alldeles för mycket luft, finns det nån luftskruv eller liknande som man kan justera detta på? eller bör jag plocka bort luftmätaren (som sitter i ett rör innan originalburken) och he det mellan sportluftfiltret och feta gummislangen tongue

Nu efter cirka 20 min på tomgång så stängde jag av bilen, sen när jag startar dör den direkt....

Nån med liknande problem?
Senast redigerat av MrMums (9 maj 2010)


1 772 Inlägg
9 maj 2010
#2
MrMums skrev:
Tja monterade ett sportluftfilter idag på min Nissan Primera P11, 2,0i och jag lät motorn stå på ett tag.
När jag sedan trycker på gasen låter de sjukt ojämt och vid fullgas kommer den endast upp i 2500varv/sjunker till 1750 och sen upp igen (när man håller nere foten max), tomgången har sjunkit från 1200? till 750 ungefär efter montering.

På originalburken fanns en luftmätare som det var en elsladd kopplad till men denna är nu urkopplad.

Ganska övertygad om att motorn får alldeles för mycket luft, finns det nån luftskruv eller liknande som man kan justera detta på? eller bör jag plocka bort luftmätaren (som sitter i ett rör innan originalburken) och he det mellan sportluftfiltret och feta gummislangen tongue

Nån med liknande problem?
There`s your problem.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

129 Inlägg
9 maj 2010
#3
jag hoppas att du inte är seriös ?tongue klart du måste ha LMM på och inkopplad

1 534 Inlägg
9 maj 2010
#4
klart bilen inte fungerar som den ska om du kopplar ur luftmassemätaren?


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
9 maj 2010
#5
Stoppa tillbaka sladden till Lmm.
Utan den funkar inte bilen.


1 353 Inlägg
10 maj 2010
#6
det ända du ska plocka bort när du sätter i öppet filter är burken, lmm måste sitta kvar.
(hey ja tog ur glödlampan ut min sänglampa, o nu när ja tänder så händer inget, helt mörkt)

så ut o sätt tillbaka lmm, självklart med elkontakten ikopplad också,
istället kan du plocka bort höger framhjul.. wink


hellaflush!
1 266 Inlägg
10 maj 2010
#7
det räcker med att en svarar, alla behöver inte skratta åt honom, alla är nybörjare wink


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
10 maj 2010
#8
Timmyboy skrev:
det räcker med att en svarar, alla behöver inte skratta åt honom, alla är nybörjare wink
Men är man en nybörjare så plockar man inte bort sladdar utan att fråga.


71 Inlägg
10 maj 2010
#9
Wanegardh skrev:
Timmyboy skrev:
det räcker med att en svarar, alla behöver inte skratta åt honom, alla är nybörjare wink
Men är man en nybörjare så plockar man inte bort sladdar utan att fråga.
Äsch, man lär sig av sina misstag !


Sök