8 november 2009
Trådstartare
ja iallafall hade jag tre felkoder efter avtagning av polen, och efter nollningen dök en upp igen så ta av polen var icke hjälpbart för mig..
hur som hellst hade in den hos en kille som jag känner en del som har verkstad och han fick upp följande felkod
00575 - orsak = grenrörstryck, troliga orsaker = insugsläcka/blockering, luftmassemätare, grenrörstrycksensor, manöverdon/reglerventil för turbons avlastningsventil, slangar förväxlade/ej ansluta, ledningar
det jag har gjort nu är, kollat i princip alla slangar från luftfiltret till turbon, magnetventilen, klockan för wastegaten samt dumpen och slangen från insuget till dumpen,
när jag har nyckeln av och mäter strömmen till magnetventilen så är det 0 volt, vrider jag på nyckeln ökar strömmen till 6,35v jag har ca 35 Ohm i magnetventilen och det klickar i den när jag belastar den med tolv volt. trycksätter jag luftklockan till wastegaten så får jag stången att röra sig, jag kan inte röra den med hankraft annars så det verkar som det ska vara, stången är inte av heller som vissa verkar ha haft problem med.
hittade en liten läcka (stor som om man hade stuckigt hål med en synål ungf) på slangen som går från turbon till magnetventilen har bytt den nu och nu tycker jag att turbon laddar i början men laddtrycket avtar igen.
förr fanns det ingen kraft efter 2500varv nu känner man att turbon går in vid 2500varv men vid 3000-3500 är den borta igen.
och som förut så vid 3-4000varv/min så börjar det tjuta, så jag tycker att det tyder på en läcka, dock kan jag inte hitta något längre,
är det nån som har nått tips?
// Victor
Senast redigerat av Granathe (8 november 2009)
VW Passat 1.8T. 97-