3293
Sök

Fel på toyota previa slavcylinder mm

64 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
Hej nu är det så att min stackars Previa är sjuk och vill fixa den. Jag vill veta vart den  hydrauliska förstärkaren sitter. samt slavcylinder och huvudcylinder vart de även sitter. Bilen är en 95:a som gått 18 tusen mil

Byggare Behm
562 Inlägg
11 maj 2010
Enligt Toyota EPC så sitter dom på torpedväggen , dvs bakre väggen mot vindrutan.
Hittade inte slavcylindern, men det som brukar kallas Huvudbromscylinder är den armen som behållarna är kopplade till, den stora svarta är själva förstärkaren ,och dom två sitter ju ihop.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

64 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
Hej Hej igen

Jag förstod inte riktigt vad du menade har du kanske bilder eller en manual om var de sitter så vore jag väldigt tacksam för de och det är ju kopplingen inte bromsarna

Byggare Behm
562 Inlägg
12 maj 2010
Jaha ok..
Får inte fram några bra skisser. Det tipset jag kan ge dig är att leta på ett smalt rör som troligtvis ligger uppe på Vxllådan och går ned till slavcylindern. Hittar du den så kan du följa den hela vägen upp till Kopplingsvätskebehållaren , det står " Clutch Fluid " eller typ något liknande på locket till den burken.
Där sitter också Huvudcylindern till kopplingen.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

337 Inlägg
12 maj 2010
huvudcyl brukar sitta vid kopplingspedalen/torpedväggen och slaven vid vxl lådan

Sök