3248
Sök

Köpråd supra

680 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
#1
någon som har lite koll på supra?? funderingar på en som vill byta mot min saab?http://www.blocket.se/lund/Toyota_Supra_mk4_26956187.htm?ca=20&w=3 kan de vara något


1 798 Inlägg
19 april 2010
#3
de va en na=UTAN TURBO+AUTOMAT LÄR INTE VA SPECIELLT KUL.  Därför han vill byta supra utan turbo är inte mkt o ha tkr jag iallafall

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

333 Inlägg
19 april 2010
#4
tre argument för att inte byta:
1. Automat
2. N/A
3. Veilside kit


5 Inlägg
12 maj 2010
#5
Fråga till yakozan - är de mågot fel på veilside? (säger de inte på något kaxigt sätt utan bara undrar tongue )


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 maj 2010
#6
ska du ah supra Na då skall du ha manuell
velside e inte vacker på supran min åsikt


Random Hero
4 047 Inlägg
12 maj 2010
#7
leta vidare, Utan turbo o automat o sveriges fulaste supra är en dålig kombination, du kommer inte bli annat än missnöjd

Dog food lid. Backwards

181 Inlägg
12 maj 2010
#8
Det där är bara en skam mot Suprorna, både NA och Automat, Förstör hela körkänslan med Supra!

645 Inlägg
13 maj 2010
#9
Och varför är det så jävla fel med en N/A Supra? Har själv tankar på en sån och i mina ögon är det ett ekonomiskt alternativ då det är färre delar som kan gå sönder, automat är jäkligt bekvämt o 240hk rör sig nog tillräckligt bra ändå. Alla har inte råd o försäkra eller trimma en Supra Turbo till sjuka prestanda a'la 600+ hk.

645 Inlägg
13 maj 2010
#10
ThisIsBlackSunshine skrev:
Quantic skrev:
Och varför är det så jävla fel med en N/A Supra? Har själv tankar på en sån och i mina ögon är det ett ekonomiskt alternativ då det är färre delar som kan gå sönder, automat är jäkligt bekvämt o 240hk rör sig nog tillräckligt bra ändå. Alla har inte råd o försäkra eller trimma en Supra Turbo till sjuka prestanda a'la 600+ hk.

De är ju inte "fel" är det ju inte, alla tycker ju olika. Upp till dig det. Men tror majoriteten tycker att det är värdelöst, just på en supra..då den är klassad som sportbil, men om man vill ha det, kör på bara smile kan bli väldigt svårt att sälja den sen bara..

Ja självklart har alla rätt till sin åsikt, inget snack om den saken. Bara det att man ibland lessnar på att nästan alla dissar en bil pga avsaknad av turbo. Supran är en vacker bilmodell i sig och som jag skrev tidigare så skiljer det ju bara 40hk mellan icke turbo och turbo version så vitt jag vet iaf. Det är en sportbil med fina prestanda o trevligt chassie enligt mig trots avsaknad av snigel.

36 Inlägg
13 maj 2010
#11
Jag tror du blir nöjd med bytet, en Supra är alltid en Supra även om denna är en NA, Auto och felstyrd.

198 Inlägg
13 maj 2010
#12
Om du tror att du skulle nöja dig med den effekten å tycker den ser bra ut mm så tycker ja du ska slå till, underbara bilar. Men personligen så skulle ja försöka få tag i en med turbo istället, man vill alltid ha mer hk å dessa utan turbo kommer du inte mycke längre medans turbo modellen har drivor med trim...

Jlmmy
13 maj 2010
#13
Quantic skrev:
Och varför är det så jävla fel med en N/A Supra? Har själv tankar på en sån och i mina ögon är det ett ekonomiskt alternativ då det är färre delar som kan gå sönder, automat är jäkligt bekvämt o 240hk rör sig nog tillräckligt bra ändå. Alla har inte råd o försäkra eller trimma en Supra Turbo till sjuka prestanda a'la 600+ hk.

Jo det är sant! smile
Men samtidigt är det supra så skall det vara turbo, sedan tror jag att du kommer tröttna riktigt snabbt!

Jag skulle hellre väntat med en N/A och sparat till en med turbo, är värt det tro mig smile

mvh

62 Inlägg
13 maj 2010
#14
Provkör en med turbo samt en n/a så märker du snart skillnaden wink - men manuell är ju klart!


645 Inlägg
13 maj 2010
#15
Jlmmy skrev:
Quantic skrev:
Och varför är det så jävla fel med en N/A Supra? Har själv tankar på en sån och i mina ögon är det ett ekonomiskt alternativ då det är färre delar som kan gå sönder, automat är jäkligt bekvämt o 240hk rör sig nog tillräckligt bra ändå. Alla har inte råd o försäkra eller trimma en Supra Turbo till sjuka prestanda a'la 600+ hk.

Jo det är sant! smile
Men samtidigt är det supra så skall det vara turbo, sedan tror jag att du kommer tröttna riktigt snabbt!

Jag skulle hellre väntat med en N/A och sparat till en med turbo, är värt det tro mig smile

mvh

Vem vill inte ha turbo? ^^

Men lite krasst så måste man se till efter sin egen ekonomi också o känna att man har råd o underhålla en turbobil. Det blir ju lite dyrare i längden med turbo i både försäkring och reservdelar.

Mvh J.

<3 Japs
680 Inlägg
13 maj 2010
#16
Jag äger en Supra MKIV, automat  O-C-H  N/A...beskåda vad hemskt allihopa, vad hemsk min vardag måste vara pga. detta?! wink

Jag har haft Supra som drömbil sen jag va typ 12. Jag känner personligen att Supra är en av de vackraste bilarna som rullat ut från en bilfabrik någonsin. Är lagom trött på allt tjabb om turbo, effekt, högerstyrd, automat...f*n, allt handlar inte om effekt. För mig är en bil inte bara något man ska köra fort med (vilket man för övrigt inte får göra ändå så wink ) , man skall trivas i och med en bil.

En bil för mig består av interiör, exteriör (styling, bodykit, lack), fälgar, ljud samt antalet mil och hur fräsch den är. Finns mååånga Supror på vägarna idag som har turbo (!), som är vänsterstyrda, som är manuella...men som ser ut som j*vla lik och som har körts riktigt hårt.

Vilken idi*t som helst kan ta ett lån på några 100 lax och köpa en dyr bil som t.ex en vänsterstyrd, manuell turbo-Supra. Men jag är inte intresserad av det, jag köper hellre en bil jag trivs med (även om den är automat och utan turbo) och sparar pengar under tiden till något vassare. Och njuter under tiden av att få köra en Supra. Jag behöver inte bevisa något wink

Kan även notera att min Supra är min första-bil smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

7 274 Inlägg
13 maj 2010
#17
Vad tycker du själv?
Det är väl din åsikt som spelar roll om du tycker att det är värt det eller inte.

Jag t ex skulle aldrig kunna äga en supra utan turbo. Skulle aldrig kunna även en med turbo om den bara hade en 280hk för den delen heller.
I MINA ÖGON är det som att ha en 50" plasma tv, dock är bildskärmen kanske 20"....

Du som ska äga den, det är du som ska gilla den!


326 Inlägg
13 maj 2010
#18
Jag håller med grabbarna här med att turbo supran har mycket mer "framtids möjligheter" dvs i trim.. Det är nog det dom flesta menar här är att spara dina pengar hellre till en fräsch dubbel turbo som dels blir lättare att sälja framöver.. och framför att ifall du känner framöver för att få lite mer effekt i din bil så är du mindre låst med dubbel turbon än N/A utan turbo,  det är mycket mer kostsamt och framförallt svårare att få effekt i en N/A har jag hört..  har jag fel så får andra gärna rätta mig!

Sen har både automat och manuell fördelar..  med automaten är det mjukare körning (om man gillar det) men den är begränsad den med när du vill ha mer effekt.. (automaten håller för CA max 500hk enligt Supramannen)  Men automatlådan kan uppgraderas för ca 35k så den håller för över 1000hk..  Medans den manuella är betydligt hårdare och roligare att köra med..  och den växellådan har bevisats flera gånger att den håller för överdrivet mycket effekt om den matchas med rätt koppling

Jag har aldrig åkt i en N/A Supra.. men antar den har ett mjukare register än vad turbo versionen har.. Men jag rekommenderar dig att kolla runt å få provåka både en N/A supra samt manuell och automat  så du själv kan bilda dig en egen uppfattning å slipper bli besviken framöver wink

"Sweet Insane Road Maniac"

680 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
#19
tackar för alla infon och tankar,,hittar ni några fina supror så länka gärna hit=) skall antingen sälja min el byta...vad kan man få för saaben tror ni....


120 Inlägg
14 maj 2010
#20
Gör som jag och provkör en med turbo och du är fast direkt. Roligaste bil jag kört än så länge tongue. Får min om 2 veckor smile.



Sök