3668
Sök

Svagt lysande display efter generatorbyte - Opel Astra 1.6 -94

8 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Min generator gick sönder och började ladda för mycket när man körde samt ladda ur batteriet när den var avstängd. Vid något tillfälle så slocknade displayen helt i bilen, trodde att en säkring gått. Jag lämnade in bilen för byte av generator och efter bytet så fungerar bilen bra men displayen för "färddatorn" samt belysningen för hastighetsmätaren lyser mycket svagare nu än tidigare. Nu så ser man knappt vad som står på displayen när den är i dagsljus. Har jag däremot bilen avslagen och vrider på radion (då visas tid och temp på displayen) så lyser den klart och tydligt.

Någon som har någon aning om vad som kan ha hänt? Det konstiga är ju att den lyser hur bra som helst om den startas via radion.

R1 driver!
5 128 Inlägg
17 maj 2010
Kollat så du inte vridit ner dimmern som man ställer instrumentbelysningen med?

8 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Hmm, har inte sett att jag har någon dimmer för det. Var kan den tänkas sitta?

edit:
Hittade en dimmer som jag aldrig tänkt på tidigare! var helt låst på att det hade med generatorbytet att göra! Man känner sig rätt dum när man ställer en sån här fråga, känns ungefär som om man ringt datorsupporten och sagt att datorn är död och att det sen visar det sig att man glömt koppla in strömsladden...

Tack för hjälpen iaf!
Senast redigerat av Echraz (17 maj 2010)

R1 driver!
5 128 Inlägg
17 maj 2010
Echraz skrev:
Hmm, har inte sett att jag har någon dimmer för det. Var kan den tänkas sitta?

edit:
Hittade en dimmer som jag aldrig tänkt på tidigare! var helt låst på att det hade med generatorbytet att göra! Man känner sig rätt dum när man ställer en sån här fråga, känns ungefär som om man ringt datorsupporten och sagt att datorn är död och att det sen visar det sig att man glömt koppla in strömsladden...

Tack för hjälpen iaf!

Skönt att det inte va något allvarligt! smile

Sök