2453
Sök

vad ska jag välja? kompressor på ca 150L, TIG svets, plasmaskärare

airbrush rookie
136 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
päronen börjar tjata om att jag ska börja leta julklappar, så nu undrar jag vad jag ska önska mig :p vad ska jag välja? eftersom jag lackar ganska ofta så skulle det vara trevligt att uppgradera till en lite större kompressor, svetsar mycket och med tig så är ju möjligheterna oändliga  typ när det gäller metallerna, snyggt blir det också, och plasma skärare har jag ännu inte haft nått behov av men skulle vara kul att ha, så vad tycker ni?

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

12 086 Inlägg
19 oktober 2006
Plasmagrunkar skulle jag valt bort direkt, gansja litet användningsområde såvida du inte skär tjockplåt hela dagarna. Om man utgår från att man inte har något tidiagre skulle jag valt svetsen..
En svets är guld värd.. men kompressor är oxå super, men den kommer tvåa ! smile

Önska dig en svets wink Själv fick jag min första skruvdragare när jag va 12 smile

15 Inlägg
19 oktober 2006
adde_p skrev:
päronen börjar tjata om att jag ska börja leta julklappar, så nu undrar jag vad jag ska önska mig :p vad ska jag välja? eftersom jag lackar ganska ofta så skulle det vara trevligt att uppgradera till en lite större kompressor, svetsar mycket och med tig så är ju möjligheterna oändliga  typ när det gäller metallerna, snyggt blir det också, och plasma skärare har jag ännu inte haft nått behov av men skulle vara kul att ha, så vad tycker ni?

kompressor med Nitro ?

airbrush rookie
136 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
Sebb_Malte skrev:
adde_p skrev:

kompressor med Nitro ?

nitro? lack kompressor menar jag iaf

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 oktober 2006
svetsensvetsensvetsen  big_smile big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

12 086 Inlägg
20 oktober 2006
Sebb_Malte skrev:
adde_p skrev:

kompressor med Nitro ?

ingen kompressor till bilen.. till verktyg mm

291 Inlägg
20 oktober 2006
jag själv skulle ta kompressorn...

326 Inlägg
20 oktober 2006
svetsen utan tvekan!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 oktober 2006
Hej, har man redan en liten kompressor så är ju svetsen bästa alternativet, sen kan man ju uppgradera kompressor om det verkligen behövs...

airbrush rookie
136 Inlägg
21 oktober 2006
Trådstartare
jag har ju redan en MIG/MAG så, och jag ska lacka minst 3 bilar framöver så, kompressorn tror jag nog att jag kommer välja, vill iofs ha en plasmaskärare smile men varför vet jag inte (A)
utbildar mig iofs till svetsare nu så ännu en svets är ju bara bra att ha!?

1 072 Inlägg
21 oktober 2006
Tur man har alla saker big_smile ordentlig kompressor som driver alla tänkbara verktyg. Mig/Mag och två Tig med ac/dc och HF tändning. Och naturligt vis plasman smile Den är favvoriten då kapskivor enbart är jobbiga sen denna köptes!

225 Inlägg
21 oktober 2006
vet dina föreldrar hur mkt en plasmaskärare kostar??

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

10 287 Inlägg
22 oktober 2006
Ohhh...plasmaskärare....
Bästa pryl som finns. Satan vad fort man kan skära ner allt man hittar.
Vi köpte en feting till garaget och nu vill vi aldrig mer vara utan.

Vadå såga......

/Göran

JapMax skrev:
Plasmagrunkar skulle jag valt bort direkt, gansja litet användningsområde såvida du inte skär tjockplåt hela dagarna. Om man utgår från att man inte har något tidiagre skulle jag valt svetsen..
En svets är guld värd.. men kompressor är oxå super, men den kommer tvåa ! smile

Önska dig en svets wink Själv fick jag min första skruvdragare när jag va 12 smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök