3566
Sök

Hur sätter man igång dimljusen på Mercedes E-klass?

Saabifierad
2 031 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Har ett litet problem jag inte trodde att jag skulle stöta på, nämligen hur sätter man igång dom främre dimljusen på en Mercedes E-klass? (mitten av 90-talet, W210).

Min instruktionsbok är på tyska så jag förstår noll av den och reglagen för dimljusen sitter ihop med ljusomkopplaren men saken är den att det verkar inte gå att vrida reglaget mot dimljusmarkeringen hmm

Så lite hjälp skulle uppskattas.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

2 072 Inlägg
19 maj 2010
hmm du ska dra i reglaget smile
ex.. sätt den på parkering eller halvljus sen drar du 1steg för dimljus fram o 2steg till dimljus bak smile
Senast redigerat av sandzoo (19 maj 2010)

Sandzoo i da house

I Am God, My Word Is Law
19 Inlägg
19 maj 2010
Kan va samma princip som de e på lastbilar.. att du måste dra ut ljusreglaget ett hack.. Rakt ur sin hållare alltså. fast försiktigt tongue prova de

Saabifierad
2 031 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Måste ut på direkten och testa big_smile big_smile big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Saabifierad
2 031 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Då kan jag sätta igång dimljusen, schysst big_smile Tackar tackar.

Såg förövrigt att det finns något läge på ljusomkopplaren med ett P plus en pil åt vänster och en åt höger, anar att det har med parkeringsljuset att göra, men vad är det för något då parkeringsljus redan finns och hur aktiverar man det?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 maj 2010
Slash skrev:

Såg förövrigt att det finns något läge på ljusomkopplaren med ett P plus en pil åt vänster och en åt höger, anar att det har med parkeringsljuset att göra, men vad är det för något då parkeringsljus redan finns och hur aktiverar man det?

P med pil till vänster så lyser enbart parkeringsljus på vänstersida, P med pil till höger är tvärt om. Vet däremot inte om detta är för att kunna använda parkeringsljuset längre, eller om det är för att passa olika länders regler.

Oavsett så är Mercedes långt ifrån ensamma med detta, tex. Bmw och VW har samma funktion men då måste man lämna blinkers-spaken i ett visst läge istället. Kanske är en tyskt påhitt där "ett halvt P-ljus" är tillräckligt?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 072 Inlägg
19 maj 2010
Slash skrev:

som de sa så är höger o vänster p-ljuset..
ex om du parkerar så att vänstra sidan är vid vägkanten sätter du på vänster o går smile då är bara vänster pljus tänd fram/bak..smile

Sandzoo i da house

Sök