Hade nyligen inne bilen ifråga på besiktning och då anmärkte de (fick en 2:a) på vänster framljus lyste för högt, det bländar. Denna modell har tydligen automatiskt justerande ljus varför jag var förbi Volvo där jag även köpt bilen och givetvis fullt servad där.
Där kunde de inte åtgärda det direkt, de behövde höra med någon ”speciallist” och idag fick jag besked att de måste byta BÅDA framlyktorna, det var bara vänstra som krånglade. Och detta kommer kosta mig 4000 kr, hur rimligt låter detta tycker ni?
Bilen är nyköpt av mig på Volvo handlaren ifråga fullservad där. Hade tidigare ett ”serviceavtal” men det gick nyligen ut varför detta problem då inte kommer täckas in av detta. Bilen har knappt rullat 7000 mil och detta fel finner jag svårt att se att det är något annat en konstruktionsmiss eller något de borde kunna ta på ”goodwill” eller? Knappast något man kommer åt att ändra på och varför skulle man nu göra det? Jag är inte den som meckar utan ”glatt” betalar och ska jag även behöva stå för detta kalas? Någon som hört något liknande? Tänkte även att jag skulle ta kontakt med någon mindre bilmeck, vad tror ni om det? Går det att åtgärda eller måste det gå via dyra Volvo? Till saken hör att jag även skulle vilja slippa ombesiktningar vilket tydligen Volvo skulle kunna åtgärda.
Tack på förhand!