3190
Sök

datorn kopplad till tv:n

1 161 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
Hej ä de nån av er som har datorn kopplad till tv:n så ni får bilden från skärmen till tv:n?
har kopplat rätt men de funkar inte iaf behövs det något program?
isåfall vart hittar man de?
tack på förhand..
Mvh Jonas

4 571 Inlägg
14 oktober 2006
1. Vad är det gör grafikkort?
2. Vad har du för kablar?
3. Vad är det för typ av tv?

1 161 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
Izual skrev:
1. Vad är det gör grafikkort?
2. Vad har du för kablar?
3. Vad är det för typ av tv?

ja du va de ä för grafik kort vet ja inte nått me RCA utgång på baksidan..
en 5 meters RCA kabel..
en limited label ett halv år gammal men RCA ingångar på sidan..

166 Inlägg
14 oktober 2006
du ska inte behöva nåt progam väll... egenskaper för grafik kortet och klona så du får bild på tvn

M-Sport

Evolution
1 627 Inlägg
14 oktober 2006
som sakt egenskaper på grafikkortet och sen klona bilden

Fäll ner pungen och landa

1 161 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
Karlzzon The One skrev:
som sakt egenskaper på grafikkortet och sen klona bilden

hittar inget om att klona.. ä en typ antik dator me Win 98 på..
hitta va de va för grafikkort de ä ett Geforce2 MX/MX 400

9 108 Inlägg
14 oktober 2006
hmm har för mig man fick ladda hem TV Tool för att det skulle funka med de gamla korten..

Men är det en RCA-kabel verkligen? Har inte hört om någon som kör med det.. S-vhs är det bästa.

1 161 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
MilleN skrev:
hmm har för mig man fick ladda hem TV Tool för att det skulle funka med de gamla korten..

Men är det en RCA-kabel verkligen? Har inte hört om någon som kör med det.. S-vhs är det bästa.

vart kan man få tag på en TV Tool då? ja kopplade me RCA pga att ja hade en sån o de satt en utgång på baksidan datorn..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 oktober 2006
__hogberg__ skrev:
MilleN skrev:

vart kan man få tag på en TV Tool då? ja kopplade me RCA pga att ja hade en sån o de satt en utgång på baksidan datorn..

Tv-tool @ Google eller är du bara lat?

1 161 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
__hogberg__ skrev:
MilleN skrev:

Tv-tool @ Google eller är du bara lat?

om ja ä lat? ja de ä väl klart att man ä de big_smile

Svindåre
1 433 Inlägg
14 oktober 2006
Jag använder en TV out kabel, kom ihåg att det va skitkrångligt för mej i början! när man väl fick bilden på tvn så blev det svartvitt

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

1 161 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
ErskPersk skrev:
Jag använder en TV out kabel, kom ihåg att det va skitkrångligt för mej i början! när man väl fick bilden på tvn så blev det svartvitt

ja har fått det att nästan fungera nu.. de ä en bild me regnbågens alla färger bara sen ä de inge mer.. nån som har tips på hur man får bild?

124 Inlägg
22 oktober 2006
OT.  men hur ska man koppla in strömkabeln som ska sitta i grafikkortet? hittar ju ingen lös? (nytt grafikkort)

48 Inlägg
22 oktober 2006
Jag köpte en adaper på Clas Ohlson för 499:- Drog ur sladden till monitoren kopplade in adaptern och satte tillbaka sladden. Fixat på 2 min. Har funkat kanon sedan jag köpte den (ca 1 år). Inget strul med inställningar och sånt.

Info om adapern från C O
VGA/SVGA TV-adapter. Överför datorbilden till din TV. Passar till PC med 15-polig anslutningskontakt för monitorn (HD15F). Klarar upplösningar 640x480 till 1024x768 pixels. Lev. med S-VHS, RCA- och SCART-kontakt. Utgångar för video-out och S-VHS-out. Omkopplare för PAL/NTSC.

Dom äldre lever på organ ifrån dom yngre som de äldre har kört ihjäl.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
22 oktober 2006
Prova att stänga av datorn, dra ur bildskärmen, sätt i rca kabeln till gratikkortet,sätt i rca kabeln i tv, sätt igång tv, sätt igång datorn och kolla om du får bild smile

Så funkar iaf på nyare grafikkort, fast det gäller att du har rätt drivrutiner till graffet då.

om du inte har det http://www.nvidia.com/object/win9x_81.98.html
Senast redigerat av kwansa (22 oktober 2006)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

562 Inlägg
22 oktober 2006
tips.. googla alltid där hittar man oftast allt big_smile

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Sök