19 september 2009
Trådstartare
Hej allesammans,
Tänkte ge en kort "background" till mina problem.
Köpte en BMW 316 Compact -95 för drygt en vecka sen. Redan efter 2 km blev motortempen röd - inget vatten till kylaren, fyllde på, nu går allt som det ska...NÄSTAN i alla fall.
Har upptäckt följande problem på bilen, hade inte tid att testa den själv då jag pluggade och fick "hjälp" med köpet av en hyfsat okunnig människa...min far...
Det började bli mörkt på vägen hem, instrumentbelysningen funkar inte. C-låset går inte, kan bara vrida om nyckeln på förarsidan och för bagageluckan, passagerardörr går inte.
En trevlig taklucka fanns där med på bilen, synd bara, att som det mesta verkar på bilen, är sönder. Trycker på knapparna - inget händer.
Varmluft kommer inte från fläkten överhuvudtaget utan det kommer bara kalluft (har inte klima eller AC)
Så jag hade över 2 polare igår, upptäckte då att 2 slangar som går in till kupén är avklippta, antagligen p.g.a. toppackning eller toppen är nyligen bytt av förra eller förrförra ägaren. Vi misstänker problemet med varmluft och det att bilen tappar lite vatten till kylaren beror på detta.
Instrumentbelysningsfelet trodde inte jag var värre än en säkring eller fyra, kanske värst att man fick byta ut alla lampor. Detta hjälpte inte. Blinkers, mil-mätare, inspection-check, m.m. går, men inte ljuset får hastighetsmätare, varvmätare, bränsle och motortemp. Provade byta ut alla dessa lampor, ingen respons.
Vart kan felet/felen ligga? Ber så mycket om ursäkt för att detta blev långt, men kände att det var bättre att beskriva någonlunda bra än totalt abstrakt.
Mvh
Förtvivlad BMW-ägare