3013
Sök

V70R och v70 T5, skillnad?

CREW FTR
435 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
Hej

kort o gått, vad äre för skillnad mellan v70R och V70 T5 - 98

tänkte mest under huven!

köpte en "R" men tvivlar på de är de! tror de är en GLT med T5 motor som är trimmad!

tur den inte var så dyr hehe:P

FUCKTARD RACING CREW

61 Inlägg
22 maj 2010
Om inte annat står det i pappren till bilen? tongue

Annars tror jag väl äkta R har fyrhjulsdrift? och typ någon överboostfunktion som det var på 850T5-R? eller så är man helt ute o cyklar :p
Senast redigerat av bl1nd (22 maj 2010)

Speed FMK
849 Inlägg
22 maj 2010
Är det den v70 som du har upplagd här på garaget? I så fall är det en vanlig T5. Den har enligt reg 240hk. R modellen har 250.

Mvh Ludde

EDIT: Svar på ovanstående. R modellen fanns med enbart FWD fram till 1999 så den kan vara framhjulsdriven.
Senast redigerat av Bi0HaZZarD (22 maj 2010)

92 Inlägg
22 maj 2010
Tjena, kollade lite på din bil och du skrev att du byttte till en 18T turbo. O jag har för mig det är orginal på V70r 97-99? Medans T5orna har 16T? Rätta mig om jag har fel.
Senast redigerat av Hassoni (22 maj 2010)

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
22 maj 2010
ett lätt sätt är ju att göra en pro-mod burn out och se om det slirar på 1 eller 2hjul, t5an har m56 dvs enhjulåka, R har m59 dvs 2hjulsdrag till 40-50..

8 250 Inlägg
22 maj 2010
air_denka skrev:
ett lätt sätt är ju att göra en pro-mod burn out och se om det slirar på 1 eller 2hjul, t5an har m56 dvs enhjulåka, R har m59 dvs 2hjulsdrag till 40-50..

Dock inget entydligt eftersom M59:an är ganska klen och har i en del R byts ut mot den starkare M56.

The real Swede
56 Inlägg
22 maj 2010
Bi0HaZZarD skrev:
Är det den v70 som du har upplagd här på garaget? I så fall är det en vanlig T5. Den har enligt reg 240hk. R modellen har 250.

Mvh Ludde

EDIT: Svar på ovanstående. R modellen fanns med enbart FWD fram till 1999 så den kan vara framhjulsdriven.

Herregud roll om du inte vet svara inte ok?

Jag har en äkta 98 V70R med 240hk och awd, V70R bilarna med automatlåda fick 240 hk och inte 250 doh!!

Finns både som FWD och AWD upp till 99-00, alla -00 R är awd och automater.

Alla R-modeller är fullutrustade och har den speciella inredningen i skinn och alacantra (stavning).

Hassoni skrev:
Tjena, kollade lite på din bil och du skrev att du byttte till en 18T turbo. O jag har för mig det är orginal på V70r 97-99? Medans T5orna har 16T? Rätta mig om jag har fel.

18T satt orginal på manuella R-bilar medans automaterna fick 16T (hade i min)

Om trådskaparen har R-inredning och allt annat lull-lull så tror jag det är en automatare som är konverterad till manuell wink wink
Senast redigerat av _swede_ (22 maj 2010)

Mvh,
Eric Hjelte

CREW FTR
435 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
Okej, jag har ingen aning om vad som ja har. slår man på reg nr är den en GLT men enligt annons ja har är de en "r" men ja tror de är en T5 motor i den!! 2.3T 240hk. konstiga är om man slår på reg i t ex mekonomen så är de GLT
men på vägverket en v70 på 236hk

Den är rikigt sniik min bil! alacantra klädsel (stavning) tacklucka o sånt men ser rätt snik för att vara en R

vad var de där men lådan? m56/m59? min spinner på båda hjulen upp till ca 50km/h drygt!

sorry för dumma inlägg, fattar ingenting om bilen hehe.

FUCKTARD RACING CREW

1 638 Inlägg
23 maj 2010
R har även blå mätartavlor. Ej som nyare R-modeller men man ser skillnad mot övriga modellers gråa tavlor.

Speed FMK
849 Inlägg
23 maj 2010
_swede_ skrev:
Bi0HaZZarD skrev:

Mvh Ludde

Herregud roll om du inte vet svara inte ok?

Jag har en äkta 98 V70R med 240hk och awd, V70R bilarna med automatlåda fick 240 hk och inte 250 doh!!

Finns både som FWD och AWD upp till 99-00, alla -00 R är awd och automater.

Alla R-modeller är fullutrustade och har den speciella inredningen i skinn och alacantra (stavning).

Hassoni skrev:

18T satt orginal på manuella R-bilar medans automaterna fick 16T (hade i min)

Om trådskaparen har R-inredning och allt annat lull-lull så tror jag det är en automatare som är konverterad till manuell wink wink

Hej på dig besserwisser. Jag hade faktiskt för mig att R modellen enbart hade 250hk, förlåt för att man råkar ha fel. Och jag sa inte att det bara är FWD fram till 1999. Jag sa att det fanns möjligheten att välja enbart FWD, alltså möjligheten att välja enbart drivning på 2 hjul. Inte att det var det enda valet.

Dåre
182 Inlägg
23 maj 2010
fick för mig att skillnaden på r modellerna och t5an va större turbo och "chip trim" typ

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

Driver
2 111 Inlägg
23 maj 2010
Kommer med en "korkad" off topic fråga: Hur kan man köpa en bil utan att veta vad det är för bil?

Känns ju som att be om o bli blåst...?  Lika bra o räcka över en hårblås till säljaren direkt wink.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

CREW FTR
435 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
köpte den skit billigt av en polare! därför men nu vill ja bara veta vad de är för skit ja har hehe:P.

Janken skrev:
Kommer med en "korkad" off topic fråga: Hur kan man köpa en bil utan att veta vad det är för bil?

Känns ju som att be om o bli blåst...?  Lika bra o räcka över en hårblås till säljaren direkt wink.

Mvh Janken

FUCKTARD RACING CREW

Saaboholic
3 129 Inlägg
23 maj 2010
v70r har 250hk (manuell) och v70 t5 har 240 (såvida dom inte är importer).
Det sitter samma motor i dom men om jag inte minns fel så har r.en större turbo agg (19T?).

Sen skiljer det mest i utrustning såsom inredning, frontläppen osv.

v70r finns med både FWD och AWD.

AWD är dock känt för att bli en dyr historia på både v70 och 855.
Senast redigerat av hedley (23 maj 2010)

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 638 Inlägg
23 maj 2010
hedley skrev:
Det sitter samma motor i dom men om jag inte minns fel så har r.en större turbo agg (19T?).

Brukar dock hålla fint om man har automatlåda smile

Saaboholic
3 129 Inlägg
23 maj 2010
Munkis skrev:
hedley skrev:

Brukar dock hålla fint om man har automatlåda smile

Hehe eventuellt men min personliga åsikt är att automat är jäkligt tråkigt sålänge det inte sitter i en jänk smile
Har dock kompisar som haft awd bilar med både manuell och automat men det är inte själva lådan som går utan awd grejset (kommer inte ihåg exakt formuleringen men det var något med själva systemet).

"Liberty of thought is the life of the soul"

72 Inlägg
23 maj 2010
Ta med chassie nummer till en volvo verkstad, dom kan få fram all info ifrån Volvo i ett prog som kallas TIE, vad det är för bil, motor, växellåda, utrustningifrån fabrik, man kan även se vilken motor som stoppades i fabriken (serienr) så kan du se om motorn är bytt eller inte.

Mvh

//Nemo Nascitur Artifex
Kolla in projektet på R:en http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=168341

Sök