2780
Sök

Turbo tryckmätare.

5 710 Inlägg
29 april 2010
#21
pattilatti2 skrev:
men ja tror dem kör med öppen dump i gt4. inte 100 dock...

Utan att kunna bilmodellen i detalj så tror jag att du har fel.
Jag har inte sett/eller hört om en enda serieproducerad bil som har öppen ventil original.

pattilatti2 skrev:
mm. slit bort skiten  ne men sätt på öppet filter. de ger ett bättre insugsljud, samt så ökar dump"ljudet".

....men det har andra nackdelar. Öppet filter är inte alltid "frid o fröjd". Varför kan man läsa om här:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270
mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 april 2010
#22
jonTe skrev:
pattilatti2 skrev:
men ja tror dem kör med öppen dump i gt4. inte 100 dock...

Utan att kunna bilmodellen i detalj så tror jag att du har fel.
Jag har inte sett/eller hört om en enda serieproducerad bil som har öppen ventil original.

pattilatti2 skrev:
mm. slit bort skiten  ne men sätt på öppet filter. de ger ett bättre insugsljud, samt så ökar dump"ljudet".

....men det har andra nackdelar. Öppet filter är inte alltid "frid o fröjd". Varför kan man läsa om här:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270
mvh Jonas

nej, de verkar ju ha ett slutet system på gt4...

fördelar och nackdelar finns det med allt.. fördelarna nämnde jag..


Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 maj 2010
#23
Det kan inte helt enkelt vara att du har en RIKTIG tryckmätare för kompressorer då? För dom är ju bra exakta och stabila i jämförelse med alla stylingmätare som blinkar å lyser i jordens alla färger?.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

20 Inlägg
25 maj 2010
#24
Man ska helst inte ha en öppen dump på GT4(gäller inte ST205)
Anledningen till detta är att det sitter en Luftmängdmätare som "hjälper till" att reglera bränslet, och iom. öppen dump så skickar ECUn extrabränsle som egentligen inte behövs. Den går för "fett"

Men det är bara att testa, finns många celicor som kör med öppen dump.



Sök